Amnesty

Amnesty
Met een aantal buren heb ik op zondagmiddag geregeld een rondje kerk gedaan. Met handtekeningenlijsten, kaarten, boeken en ander voorlichtingsmateriaal stonden wij beurtelings in de Nieuwe Stad en de Drie stromen Kerk. Om allerlei redenen is deze groep actieve leden van Amnesty Amsterdam-Zuidoost uit elkaar gevallen. Maar soms word ik nog aangesproken door een van de kerkgangers. Vrijheid van meningsuiting,  eerlijke rechtspraak en democratie zijn de punten waarmee wij ons als groep bezig hielden.
Een van de regels is dat wij ons niet uitspraken over problemen in ons eigen land. Maar juist wel een mening gaven over de mistoestanden elders. Met handtekeningenlijsten, brieven en kaarten sturen hebben we veel regeringleiders aangeschreven en aangesproken.
Vanmiddag  sta ik bij de ingang van het Zomerfestival in Amsterdam-Zuidoost. Eerder schreef ik al over de ophef rondom de organisatie van dit Festival. Nu wil ik het hebben over een ander gerucht m.b.t. dit Zomerfestival. Tijdens het eerste weekend verbaasde ik mij al over de verkoop van verheerlijkende foto’s, posters en schilderijen van Desi Bouterse. Nu verbaas ik mij over het gerucht dat mensen blij zijn met een eventuele sponsoring door Desi Bouterse.
Veel nabestaanden van de Decembermoorden leven naast het Bijlmerpark. Veel nabestaanden hebben nu nog verdriet door het gemis van hun dierbaren.
Natuurlijk is Desi Bouterse in het democratische proces van Suriname President van Suriname geworden.
Maar tegelijkertijd staat hij op een Internationale Lijst van gezochte personen.
En tegelijkertijd is er nog steeds een te voeren rechtszaak m.b.t. zijn betrokkenheid bij de Decembermoorden. Waarbij hij zelf al eens heeft aangegeven dat hij volledig verantwoordelijk is voor deze Decembermoorden.
Ik sta vanmiddag voor de hoofdingang van het Zomerfestival voor de aftrap van de Verkiezingscampagne in Amsterdam-Zuidoost. En toch twijfel ik of ik niet dit festival moet boycotten. Als u even langs komt wil ik hier graag met u over praten!
Suriname en de nabestaanden verdienen meer en beter.
En een uitspraak van een Surinaamse rechter in de rechtszaak over de Decembermoorden is hierin heel belangrijk en onontbeerlijk.

http://www.zuidoost.amsterdam.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

