Beleef de Lente

Beleef de Lente

Na een verlengde herfst ben ik blij dat het vervroegde voorjaar in aantocht is. Misschien is het voorjaar wel het mooiste seizoen. De treurnis van de winter wordt dan weggejaagd door het enthousiasme van de lente. Regelmatig kijk ik in mijn tuin naar de voorbij vliegende vogels. En met nog meer plezier zie ik de vogels drinken uit de waterbakken op mijn terras. Ook de etende vogels bij mijn voederplekken maken mij vrolijk. En als ik kijk probeer ik te bedenken of het de jonge vogels zijn uit de nesten van het vorig jaar. Maar ook vraag ik mij dan af of er dit jaar weer succesvolle nesten zullen zijn.

Met http://www.beleefdelente.nl zijn de gebeurtenissen van een gekraagde roodstaart, huismus, oehoe, ooievaar, slechtvalk, steenuil, spreeuw, steenuil en torenvalk te volgen. De familie huismus woont bij mij onder de dakrand. Dus van een afstand volg ik het wel en wee van deze vogels al wat langer. Maar veel andere soorten komen nooit in mijn stadstuin. Al ontdekte ik gisteren een nieuwe vogel achterin mijn tuin, een staartmees kwam voorbij. En het strooivoer op mijn terras trekt ook sporadisch een vink aan. En een ondersteboven hangende specht aan een vetbol is ook een onverwacht plezier. Voor en achter mijn huis zijn pimpelmezen ook al meer dan een week hun nestkasten aan het inrichten!

De webcam van de internetsite http://www.beleefdelente.nl geeft ook dit jaar weer ongekende mogelijkheden. Van dichtbij is het wel en wee van 8 verschillende vogels te volgen.

Mijn vogelpassie-kaart van de vogelbescherming geeft mij een mooi blad en verschillende kortingen uit de webwinkel. Misschien dat jullie daar ook eens willen kijken? De webcam opnamen zijn vrij voor iedereen toegankelijk.

http://www.vogelbescherming.nl/

http://www.beleefdelente.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur, Onderwijs, Politiek en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

