De Oogst van ZuidOost! Sherwood Feliksdal

De Oogst van ZuidOost! Sherwood Feliksdal

Van opgroeiend in de Kempen in Zuidoost Noord-Brabant ben ik komen wonen in de Bijlmermeer van Amsterdam-ZuidOost. Van kersen plukken in de boomgaard van onze vrienden naar walnoten rapen bij het vogelhospitaal “de Toevlucht”. De natuur heeft altijd een rol gespeeld in mijn leven, soms onbewust, soms op de achtergrond en soms als werkgebied. In mijn jeugd was alles om mij heen natuur, ongerept of duurzaam beheerd. Vanaf 1988 woon ik nu in de Bijlmermeer. Van Echtenstein naar Kantershof, van de E-Buurt naar de K-buurt, eerst Amsterdam-ZuidOost, nu gewoon Amsterdam.

Voor GroenLinks ben ik al die tijd actief geweest. Verschillende functies heb ik mogen bekleden en meestal werd ik hiervoor gevraagd. Nieuw bloed staat nu te trappelen. En in de aanloop naar de nieuwste verkiezingen voor nu een bestuurscommissie is Sherwood Feliksdal actief en zij heeft hier zelf bewust voor gekozen. In New Urban Collective (N.U.C.) is zij al langer bekend. Het New Urban Collective houdt zich bezig met sociale onderwerpen, maar doet hier ook iets mee. Het N.U.C. doet aan netwerken voor studenten en bedrijven, voor stages, afstudeeropdrachten en echte banen. Sherwood Feliksdal en New Urban Collective is voor mij het voorbeeld van nieuw, goed opgeleid, aanstormend talent.

Leuk vind ik het dan weer dat Sherwood dagelijks van Amsterdam naar ’s Hertogenbosch, Noord-Brabant reist voor haar werk. Ooit studeerde en woonde ik daar. Opvallend is dat zij nu heel bewust kiest om ook binnen GroenLinks Amsterdam-ZuidOost haar vrije tijd en energie te stoppen. De organisatie van de verkiezingscampagne en de uitvoering van deze campagne heeft zij optimistisch opgepakt. Veel heb ik Sherwood nog niet gesproken. Zij druk met sociale media om haar achterban te mobiliseren, heb ik zelf meer van deur tot deur en op markten en bij metrostations GroenLinks proberen te promoten. Maar als student weet Sherwood goed haar weg in nieuwe ict-kanalen. Internettend heeft zij haar netwerk via New Urban Collective en de studenten van de Hogeschool van Amsterdam en de Vrije Universiteit van Amsterdam van haar kandidatuur voor GroenLinks bekend maken. En ter ondersteuning van de GroenLinks-campagne verzorgd zij deels de campagne-site en de facebookpagina.

Zoals voor mij het groene en duurzame mijn jeugd vulde, zo heeft Sherwood van jongs af aan een duidelijk sociaal rechtvaardigheidsgevoel. Op komen voor sociaal zwakkeren is haar studie en haar leven. Het bestrijden van sociaal onrecht zit in haar hart. De opleidingen en stages laten dit goed zien. Sociaal juridische dienstverlening en Rechten hebben haar bij een juridisch spreekuur gebracht. Maar ook is zij betrokken geweest bij de Verenigde Naties en UNHCR. Het vredelievende gedachtegoed bracht mij ooit bij de PSP, een van de voorlopers van GroenLinks, leuk vind ik het dat zij tijdens haar studie ook heeft gewerkt als “Student-assistent Communicatie (Agressiebeheersing)”. Bij het huurteam van wijksteunpunt wonen heeft zij huurders geholpen met juridische ondersteuning. En bij de FNV heeft zij meegewerkt aan publieksvoorlichting. Al met al een indrukwekkende cv voor deze jongedame.

ZuidOost! een mooi stadsdeel terecht met Uitroepteken! ik woon er met heel veel plezier. En Sherwood Feliksdal zet zich hiervoor in. Misschien wel na komende woensdag 19 maart 2014 als enthousiast lid van de bestuurscommissie.

ZuidOost!

http://www.zuidoost.amsterdam.nl/

http://www.zuidoost.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/oogst-zuidoost/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

