Een leuke ontmoeting met Sandra Grep en het vervolg

Een leuke ontmoeting met Sandra Grep en het vervolg

Aan de Edumbekeukentafel leerde ik Sandra Grep kennen. Naast veel lachen om de voorbijkomende anekdotes ontstond er ook een serieus gesprek. Eigenlijk zoals bij de meeste ontmoetingen aan de Edumbekeukentafel. In het meer ernstige gedeelte vinden wij elkaar in het belang van een goede samenwerking tussen school, leerling en ouders. Op en aantal plekken zien wij dit door persoonlijke inzet lukken en op te veel plekken zien wij dit door misverstanden, onwetendheid en onwil falen. Samen stellen wij vast dat het helpt als er een inventarisatie gemaakt wordt van alle initiatieven voor huiswerkbegeleiding.

Verder pratend lachen we ons suf over alle Nederlandse vooroordelen die er vreemd genoeg nog steeds zijn over andere culturen. Samen concluderen we dat alle ouders het beste met hun kinderen voorhebben. Maar dat er soms moeilijke en vervelende problemen in de weg zitten. Sociale ongelijkheid, eenoudergezinnen, armoede komen in Amsterdam-ZuidOost nog teveel voor. Als daar in de driehoek school, leerling en ouders dan ook nog  culturele misverstanden een rol krijgen is iets extra nodig. Dat extra wil Sandra Grep nu via de lokale politiek bereiken.

Voor de komende lokale verkiezingen in Amsterdam-ZuidOost voor de bestuurscommissie heeft zij zich kandidaat gesteld voor GroenLinks. Daarom wil ik hier even stil staan bij de idealen van Sandra. Met haar keuze voor GroenLinks hoopt zij een brug te kunnen slaan voor alle bewoners. Met een sterk GroenLinks in de bestuurscommissie en de Gemeenteraad wil zij opkomen voor gelijke kansen en mogelijkheden voor alle inwoners van Amsterdam-ZuidOost.

Door haar omgeving wordt zij getypeerd als enthousiast, daadkrachtig, betrokken, verantwoordelijk, creatief en flexibel. Door onze lachbuien aan de Edumbekeukentafel wil ik daar aan toevoegen dat zij ook gevoel voor humor heeft. Al met al karaktereigenschappen die in de lokale politiek nodig zijn. De lezers van mijn blog weten dat de laatste jaren vooral het bittere en zure de boventoon heeft gehad in de stadsdeelraad. De schaterende lach van Sandra Grep kan dat mooi veranderen. De sociale problemen achter de voordeuren van veel ZuidOosters wil zij met de mogelijke oplossingen voor op de agenda van de politiek zetten.

Zelf zegt zij: Met GroenLinks wil ik  mij gaan inzetten voor een groen maar ook schoon stadsdeel. Dat is mijn droom! Ik ben er klaar voor! En met haar bijdrage aan de organisatie van de Conferentie JeugdZorg , rondom de thema’s -1- Maatwerk in de zorg, -2-  Jonge Mantelzorgers en -3- Schoolmaatschappelijkezorg bewijst Sandra Grep capaciteiten.

Woensdag 19 maart 2014 verkiezingen bestuurscommissie Amsterdam-ZuidOost meer dan 30 kieslijsten. Mijn keuze heb ik al gemaakt.

https://amsterdamzuidoost.groenlinks.nl/standpunten/inleiding

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

