Een serieuze vraag.

Een serieuze vraag.

Jaren terug maakten en verkochten mijn leerlingen in een week zo’n 1500 kerststukjes voor noodhulp in voormalig Joegoslavie. In een ander jaar werden meer dan 500 knuffels ingezameld voor kindertehuizen in Roemenie. Grootse acties voor mindere momenten uit onze geschiedenis.

Met een aantal collega’s zijn we nu aan het praten over een speciale projectweek voor onze eerste klassers. Iets met kindersterfte wordt er geroepen, net als van dat jaarlijkse radioprogramma.

Mijn haren gaan overeind staan. Waarom presteren wij het nog steeds niet om de vreselijke problemen van deze wereld op te lossen.

Het enthousiasme van kinderen, maar ook de naiviteit van hen vertederd mij telkens weer. Maar het gemak waarop wij volwassenen vergeten om echt over de echte problemen na te denken verontrust mij. Wie heeft daar ook last van? Of mag ik dat niet vragen?

Dit jaar is babysterfte het onderwerp. In elke 6 seconden sterft er ergens op de wereld een baby. Het is een kleine moeite om daar even bij stil te staan. De komende schoolweek staat voor alle eerste klassers in het teken van die gruwelijke babysterfte. Doet u mee?

seriousrequest.fm.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

