GroenLinks heeft een luisterd oor

Luisteren.

Veel politici praten graag. Over van alles hebben zij weer van alles te vertellen. En met al dat praten willen zij dat de kiezer weer luistert. Op de radio, tv en het internet zijn weer allerlei kanalen waar de politieke debatten te volgen zijn. Alsof de kiezer daar echt naar wil luisteren? Bij het volgen van de politieke debatten valt ook weer op dat politici ook weinig naar elkaar luisteren. Alsof ook dit weer een podium is om aan de kiezer uit te leggen wat de politici te vertellen hebben.

In de Kop van Noord-Holland heeft Groenlinks dit veranderd. Afdelingsvoorzitters en fractievoorzitters zijn allemaal bij elkaar gekomen in Slot Schagen. Op uitnodiging zijn provinciale en landelijk bestuursleden en politici naar de Kop van Noord-Holland gekomen. Rondom verschillende thema’s is er de ruimte geboden om onderwerpen, problemen en oplossingen aan te bieden. Wil is er de hele bijeenkomst een afspraak gemaakt. De politici komen om te luisteren en niet om te praten.

Bij de afsluiting van de middag is mij een ding opgevallen. Al de bezoekers hebben de bijeenkomst als zeer plezierig ervaren. De kiezers, de GroenLinks leden zijn gehoord. Er is echt naar hen geluisterd. Voor de politici zijn er een aantal mooie ideeen geopperd. Voor de politici zijn er een aantal oplossingen aangereikt. En de politici vertelden dat de bijeenkomst hen nieuwe energie heeft gegeven.

 

Leuke slotopmerking van een aanwezige burgermeester. Bij elk voorstel kijk ik vooral of iets te handhaven is. Alsof alles in besturenland of de politieke wereld star gecontroleerd moet worden. Dit terwijl er juist stimulerende mooie initiatieven geopperd zijn. Vrijheid en een luisterend oor maakt meer mogelijk!

De waarnemers van Groenlinks uit de provincie Gelderland hebben het concept overgenomen. Dus in binnenkort wordt er in Zevenaar ook een vernieuwende Luisterbijeenkomst georganiseerd.

GroenLinks heeft een luisterd oor.

http://www.groenlinks.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

