Heero Viel, wat doe jij voor de stad?

Heero Viel, wat doe jij voor de stad?
Bij Heero Viel thuis struikel je over papieren en boeken. Maar als je hem vraagt hoe zit dit of heb jij dat, dan krijg je binnen een paar tellen een archiefmap met de meest belangrijke informatie over jouw vraag.
Met de burendag 2012 is een gedeelte van de papieren en boekenwinkel van Heero verhuisd naar de Sri Lakhsmi school tegenover zijn huis. In een overzichtelijk ingerichte  schoolgang is de geschiedenis van de F-buurt in Amsterdam-ZuidOost tentoongesteld. Aan de muren zijn de mooiste foto’s te bewonderen.
In mijn serie “wat doe jij voor de stad” verklaar ik Heero Viel tot DE archivaris van de papieren geschiedenis van de F-buurt in Amsterdam-ZuidOost.
Het gezegde ken je geschiedenis om je toekomst goed te kunnen bepalen gaat hier ook op. Mooie, leuke, verdrietige en pijnlijke momenten en gebeurtenissen van Florijn en de omgeving van deze flat zijn terug te vinden in het archief van Heero Viel.
Bij het weggaan vertelt Heero mij dat hij zijn spullen gaat aanbieden bij het Gemeentearchief. Als dat is gedaan kijk ik graag uit naar een tentoonstelling van al het materiaal. Bij de burendag hebben tenslotte te weinig mensen te kort tijd gehad om te snuffelen in het beschikbare materiaal.

http://www.zuidoost.amsterdam.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.