Het boekentijdperk

Het boekentijdperk
In eerdere blogs heb ik mij al af gevraagd of papieren teksten nog wel van deze tijd zijn. Het verdwijnen van Boekhandel Bend uit de Amsterdamse Poort heeft deze twijfels alleen maar vergroot.
Deze week heb ik een leuk gesprek met Jolanda Janssen gevoerd. In de vorm van een galerie op de Vijzelgracht verhuurd zij stukjes plank. Haar motto is boek ’n plank. Op geregelde tijden staat bij haar de voordeur open. Zelf zit zij achterin de galerie rustig te werken. En aan de straatkant liggen op de boekenplanken verschillende boeken. Schrijvers en uitgevers kunnen voor bepaalde tijd een stukje boekenplank huren. Vooral enthousiastelingen met een uniek boek maken gebruik van deze mogelijkheid. In allerlei genres zijn er boeken te vinden. De rust in de galerie maakt dat er met alle aandacht gelezen en gesnuffeld kan worden.
Naast boekhandel, boekenmarkt en webwinkel is er nu een vierde mogelijkheid om een boek te kopen. Hoewel de stapels ongelezen boeken bij mij thuis groter en hoger worden, begrijpen jullie dat ik ook hier weer een boek heb gekocht. En ik heb mij voorgenomen om geregeld even langs te komen om te kijken en te kopen. De bijbehorende website is zeker uitnodigend, maar even binnenlopen is nog leuker!
Misschien is er dan toch hoop voor papieren boeken.
Jolanda Janssen
Vijzelgracht 11
1017 HM Amsterdam-Centrum
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Onderwijs. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

