Iedereen kan er wat van leren …………..

Iedereen kan er wat van leren …………..

Of de nasleep van een schooljaar.
Jammer genoeg krijg ik nog steeds verdrietige verhalen. Onderwijs kan iedereen naar de toppen van zijn mogelijkheden begeleiden. Het doet mij dan ook steeds weer verdriet als ik hoor dat sommige scholen in donkere kelders hun leslokalen inrichten.
Eerder schreef ik al over mijn leslokaal onder een jarenlang lekkend dak. Nu wil ik iet zeggen over leslokalen in fietsenkelders en ondergrondse opslagruimtes. Zonlicht en frisse lucht zijn voor mij belangrijke punten. Voor kinderen in de groei is zonlicht en frisse lucht natuurlijk essentieel. Het verbaast mij dat leerlingen, ouders en collega’s het nog steeds accepteren dat er lessen in donkere en muffe kelders worden gegeven!
Om er een positieve draai aan te geven wil ik twee persoonlijke ervaringen melden. Mijn huidige werkgever heeft mij dit afgelopen jaar net zoveel studiemogelijkheden geboden als vorige werkgevers in de afgelopen 20 jaar hebben aangeboden. En i.p.v. lekkende daken of onmogelijke leslokalen heeft mijn huidige school geïnvesteerd in moderne onderwijstechnieken. Dat ik daarbij een tablet en laptop in bruikleen heb gekregen om thuis digitale lessen voor te bereiden is daarbij net even extra.
Mijn zomervakantie is begonnen.
Maar ik heb nu al zin in het volgende schooljaar!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Onderwijs. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

