Jong en onstuimig. ….. en Rammstein

Jong en onstuimig. ….. en Rammstein
Soms krijg ik iets te horen of te zien van Rammstein. Het neonazisme van de optredens van deze band staat mij erg tegen. Bij toeval lees ik over een aanvaring tussen twee deelraadsleden. Vanaf de eerste keer dat ik de Bijlmermeer binnenliep is er letterlijk een wereld voor mij open gegaan. Uit vakbladen kreeg ik al eerder informatie over de stedebouwkundige ontwikkeling van het nieuwe stadsdeel. Ook de unieke beschermde orchideeen van de Amsterdam-ZuidOost heb ik tijdens mijn opleiding leren kennen. Maar vooral de uniek sociologische ontwikkelingen heb ik oorspronkelijk van een afstand met veel interesse gevolgd
Toch wil ik het in dit blog over iets anders hebben.
De jeugd van dit jonge stadsdeel heeft veelal familiebanden met de hele wereld. En anders zijn er binnen de vriendenkringen zeker banden te ontdekken met andere werelddelen. Het boek oorlog op vijf continenten, nieuwe nederlanders & de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog geeft voor de geinteresseerde buitenstaander de benodigde informatie. De dodenherdenking in Amsterdam-ZuidOost heeft een speciale betekenis. Over de hele wereld leven nog steeds mensen al generatielang in oorlogsgebieden. En dit raakt altijd een van de bewoners van Amsterdam-ZuidOost. Het beeld van de Anton de Kom is een beeld met een geschiedenis. Het Anton de Komplein heeft ook een geschiedenis. De ontwikkeling van een speciale lessenserie voor het basisonderwijs over het leven van de Anton de Kom is nuttig om stil te staan bij deze geschiedenis. Het initiatief van enkelen om dodenherdenking te koppelen aan het beeld op het Anton de Komplein is hier een mooi vervolg op.
Ik ben er trots op dat GroenLinks in Amsterdam-ZuidOost zich altijd heeft ingezet voor een gedenkwaardige dodenherdenking en Anton de Kom hierin ook een plek geeft. Ook ben ik er trots op dat GroenLinks het 4 en 5 mei comite van Amsterdam-ZuidOost altijd heeft gesteund. Jong en onstuimig naar Rammstein luisteren geeft natuurlijk altijd het gevaar dat je neonazistische idealen gaat aanhangen. Een buitenstaander zonder opleiding kan zich ook sneller vergissen. Maar juist in Amsterdam-ZuidOost is het belangrijk dat er altijd een moment van herdenking is voor slachtoffers van oorlogen, nu en vroeger. Maar een kind van Amsterdam-ZuidOost zal zich ten alle tijden bewust zijn van de noodzaak tot herdenken en gedenken, nu en straks.
Het werk van het 4 en 5 mei comite is hier uitdrukkelijk voor nodig!!!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

