Koevoet en kinderen

Koevoet en kinderen

 
Met kinderopvang bereik je twee doelen. Het is een goede aanvulling op het basisonderwijs en het emancipeert moeders. In Kortvoort een leuk klein wijkje van de Amsterdamse Bijlmermeer is jaren geleden een gebouwtje gekraakt door een aantal geinspireerde vrouwen. Jarenlang hebben deze vrouwen een kinderopvang in stand gehouden. Veel kinderen hebben in deze opvang geleerd om op een vredelievende manier met elkaar om te gaan.
 
Een van de leidsters spreekt nog steeds enthousiast over de ontwikkeling van Ryan Babel in deze kinderopvang.
 
In Kortvoort staat nu een zogenaamde Brede School. In dit gebouw zitten drie verschillende basisscholen, maar ook de opvolger van de gekraakte kinderopvang. De samenwerking tussen de basisscholen en de kinderopvang is hiermee nog duidelijker zichtbaar. Leuk is ook dat er in de basisscholen kinderen van de gekraakte kinderopvang als personeel te vinden zijn.
 
De moeders kunnen nog steeds trots zijn op hun kraakaktie van jaren terug. Dat de naam de Koevoet nog steeds op de gevel van de Brede School terug te lezen is is een leuk stukje geschiedenis. Een bezoekje aan de Brede School Kortvoort en kinderopvang de Koevoet is de moeite waard.
 
Op kortvoort.blogspot.com is meer te lezen.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Onderwijs. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

