Loeigoed loeigoeie zuivel

Loeigoed loeigoeie zuivel

 

Soms maakt een naam direct alles duidelijk. Loeigoeie zuivel vind ik zo’n alles zeggende titel. Bram en Ilse uit Eenigenburg vekopen deze loeigoeie zuivel. Terecht dat Bram van Ojik aan Bram van de Buitenplaats het groene lintje heeft uitgereikt. Op de website van loeigoeie zuivel is te lezen hoe en waar de zuivel te koop is. Maar meteen is ook te zin dat er meer mogelijk is. Een kampeerboerderij en een zorgboerderij geeft ook nog eens alle mogelijkiheden om te genieten van het mooie in de natuur van de kop van Noord-Holland.

 

Op sommige plaatsen geeft krimp van de bevolking problemen voor het open houden van voorzieningen. De Buitenplaats met Loeigoeie Zuivel is zo’n initiatief dat juist nieuwe mogelijkheden biedt in een krimpgebied. De combinatie van een kleine winkel, en goede zorgvoorziening en een mooi vorm van ecotoerisme geeft een mooie kans voor Eenigenburg.

Dat er dan ook nog eens gewerkt wordt volgens bio-dynamische principes is alleen maar goed voor onze natuur.

http://www.loeigoeiezuivel.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

