Lokale samenwerking in Amsterdam-ZuidOost

Lokale samenwerking in Amsterdam-ZuidOost
Op de een of andere manier heb ik Hetty van http://www.heliam.net/Gein/weblog pas vorige maand voor het eerst ontmoet. Met een kleine 30 mensen uit heel Amsterdam hebben we gesproken over de luchtkwaliteit in Amsterdam.
Natuurlijk zijn er allerlei oorzaken te noemen voor de slechte luchtkwaliteit in Amsterdam. Met elkaar hebben we afgesproken dat we een heel jaar lang gaan onderzoeken wat er nu precies aan de hand . Een handvol bekende vuilplekken krijgen extra aandacht, maar ook verspreid over de stad willen we gaan meten.
Om alvast een datum in uw agenda te reserveren vraag ik om 25 september vast te leggen.
In Amsterdam-ZuidOost zijn een groot aantal werkgroepen, belangenorganisaties en aktieve bewoners al jaren begaan met de natuur, het groen en de woonomgeving.
initiatiefgroep stop A9 werkgroep A6-A9
Met alle contacten die Hetty heeft vertelde zij mij dat zij al deze organisaties wil betrekken bij een meting van de luchtkwaliteit in Amsterdam-ZuidOost.
Op http://www.luchtmetingen.amsterdam.nl kunt u alle gegevens vinden zoals die nu bekend zijn en gemeten worden. Natuurlijk geeft het Stadsdeel aan dat de luchtkwaliteit nu nog binnen de nemen valt. Maar als u naar de plekken kijkt waar gemeten wordt dan maak ik me toch zorgen. De files op de Daalwijkdreef, de directe omgeving van de Gaasperdammerweg, het gebied rondom Station Bijlmer Arena zijn potentiële plekken om te veel vervuilde lucht in te ademen.
Ik houd u op de hoogte!
Maar wilt u 25 augustus alvast in uw agenda reserveren?
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Natuur, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

