Naast de Gaasperplas is de bijentuin van Andre Abels

Naast de Gaasperplas is de bijentuin van Andre Abels
Enthousiast en trots wordt ik door Andre begroet als ik zijn bijentuin binnenloop. Zijn jonge hondje blijft lui onder een boom slapen en laat zich pas later lekker knuffelen. Wij zijn ondertussen al langs de bijenstal gelopen. De bijentuin vordert gestaag. Een vlechtwerk van wilgentenen is de eerste afscheiding naar de bijenstal. Maar daarna is het een golvende bloemenzee. Een luchtig briesje geeft in de zon een beetje verkoeling. Maar vooral alle bijen en hommels maken dat de bloemenzee in beweging blijft. Van bloem naar bloem vliegend is het een vloed aan rijkdom. Was en honing is al in de ochtend geoogst. En trots somt Andre op hoeveel volkeren hij nu heeft en hoeveel honing en was er kan worden geoogst.
De bijentuin van Andre is naast Boerderij Langerlust. Als u langs de provinciale weg naar Driemond fietst dan ziet u het vanzelf liggen. Andre is altijd aanwezig. Maar hij benadrukt elke keer dat het een teamprestatie is. Dus alle medewerkers kunnen en willen u graag een rondleiding geven.
Bij het weggaan vraagt Andre mij het volgende; willen alle bezoekers een plantje meenemen. De plannen zijn ambitieus. De bijentuin moet een bloemenzee worden. En als iedere bezoeker een plantje meeneemt dan wordt het onze bloementuin! Na de zomervakantie zijn alle scholen weer van harte welkom.
Voor nu nodigt Andre alle bezoekers van Boerderij Langerlust en Groengebied Amstelland uit.
En zoals gezegd met en zonder plantje u bent van harte welkom!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken, Natuur en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

