Niet in mijn achtertuin? Of juist wel! Lokale en schone energie

Niet in mijn achtertuin? Of juist wel! Lokale en schone energie
Bij mijn groen- en natuurvrienden heb ik vaak dezelfde discussie. Vervuilende industrie en energiecentrales willen wij samen sluiten. Geen bodem- en luchtvervuiling zijn onze gemeenschappelijke doelen. Dus als ik schrijf niet in mijn achtertuin dan bedoelen wij samen geen vervuilende industrie en energiecentrales.
En toch komt er dan een probleem te voorschijn. De produktie van zonnepanelen heeft bij mij buren en vrienden jammer genoeg een slechte naam gekregen. Maar ook moderne windmolens staan opeens bij hen in een slecht daglicht.
Jammer, jammer en nog eens jammer!
De produktie van zonnepanelen kan op een duurzame manier. Met de juiste grondstoffen en de juiste produktiewijze  zijn zonnepanelen driedubbel goed voor onze omgeving.
Ook zijn de modernste windmolens erg goed in het geluidsarm opwekken van energie.  De moderne types hebben daarbij geen schadelijke invloed op vliegende dieren.
U begrijpt het al!
Ik ben nog meer een voorstander van zonnepanelen op alle daken.
En windmolens zie ik graag in mijn achtertuin.

Want juist met een schone lucht en schone energie beschermen wij het groen en de natuur!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

