Overpeinzingen in GroenLinks

Overpeinzingen in GroenLinks
Met mijn GroenLinkse vrienden in de provincie Noord-Holland heb ik het beste contact. Gek genoeg staat de provinciale bestuurslaag onder druk. Terwijl de GroenLinks fractie in Noord-Holland bereikbaar is en een luisterend oor heeft voor kiezers en leden. Maar ook zichtbaar het veld in gaat. De provinciale politiek van deze fractie is echt GroenLinks! Dichterbij huis is de GroenLinks fractie in Amsterdam-ZuidOost onzichtbaar en onbereikbaar. ( Komende week zal ik daar in een blog uitgebreider op terug komen. ) Over het afschaffen van deze bestuurslaag zal ik persoonlijk niet rauwig zijn. Uit het verleden ken ik warme contacten met Tweede Kamerleden. Ideeen uitwisselingen in Landelijke Werkgroepen vonden op een warme en inhoudelijke wijze plaats. Deze werkwijze heeft veel positieve resultaten gegeven.
Groene idealen zijn in de loop der jaren met kleine stapjes gerealiseerd. Maar vreemd genoeg hebben wij van GroenLinks te weinig de verdiensten van onze politiek hiervoor kunnen verduidelijken. Nieuwe Groene idealen spreken te weinig mensen aan. Alsof andere zaken belangrijker zijn?
Het ontbreken van Solidariteit heeft tegen ons gewerkt. Rollend over straat met van alles en nog wat heeft GroenLinks niet goed gedaan. En ik schaam mij daar nog steeds voor. Onbereikbaar zijn voor leden en kiezers past niemand binnen GroenLinks. Eigen belang voorop stellen boven een ideeele politiek past ook niet binnen GroenLinks.
De lijstverbinding met de PvdA heeft ons nu een restzetel opgeleverd. Het flirten met D66 heeft juist bij de kiezers veel onduidelijkheid gegeven.
Binnenskamers orde op zaken stellen is een goede zaak.
Ik reken op een mooi afgerond rapport van de Commissie van Es.
Ondertussen blijf ik aktief en betrokken bij mijn partij!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

