Pure Markt, een markt voor Puur!

Pure Markt, een markt voor Puur!
In gesprekken wil ik weleens een wens uiten. Hier op mijn blog wil ik er nog eens over schrijven. Afgelopen zondag ben ik naar de Pure Markt in Park Frankendael, Amsterdam-Watergraafsmeer geweest. Ondanks het regenachtige weer een geweldige sfeer! Met prachtige pure produkten, enthousiaste ondernemers en gezellige, kopende  bezoekers wil ik deze Pure Markt omschrijven. Ambachtelijk, culinair, lekker, gezond, creatief zijn de verzamel woorden die Pure Markt zelf gebruikt. Bijvoorbeeld de zweefmolen op zonnepanelen voor de kleintjes en de espressobar voor de ouderen maakt deze Pure Markt een uitje voor het hele gezin, maar er is meer om van te genieten. Het is ruiken, proeven, genieten en ontspannen op deze markt.
En als ik dan langs de parkeerplaats van Boerderij Langerlust kom fantaseer ik over een zomereditie van de Pure Martkt. Rondom het stadsdeel Amsterdam-ZuidOost  zijn een aantal biologische bedrijven. Prachtige streekprodukten worden door deze bedrijven geproduceerd. Een presentatie van deze pure produkten in een mooie omgeving geeft mooie mogelijkheden aan ondernemers en bezoekers om nader met elkaar kennis te maken. Ik zie in Park Frankendael een aantal ondernemers uit Amsterdam-ZuidOost die zich nu al presenteren aan de bezoekers van de Pure Markt. Een thuis wedstrijd in het Gaasperplaspark moet voor hen ook een geweldige ervaring zijn.
Adyana Schmeltz, Peroti Draaisma, Maevis Hofwijks, Anna Haen, Andre Abels, Titia Bruning zijn zomaar wat namen die bij mij opkomen als deelnemers aan een zomereditie van de Pure Markt in het Gaasperplaspark. Ontspannende massages, lekkere geurtjes en zeepjes, smakelijk eten, zoete honing en biologische produkten uit Amsterdam-ZuidOost binnen handbereik.
En nu ik dit zo opschrijf, denk ik dat ik dit rijtje blijf aanvullen.
Wie heeft nog meer suggesties  ???

http://www.zuidoost.amsterdam.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, Natuur, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

