Rare gang van zaken rondom winkelcentrum Kraaiennest

Rare gang van zaken.
Jarenlang heb ik mij geergerd aan de rommel bij Winkelcentrum Kraaiennest. Uiteindelijk kwam daar een nieuwe ergernis bij. De 10 tot 20 mannen die hier  alle dagen doorbrachten kregen een aantal grote gele vuilniszakken.  Op mijn vraag of hier echte prullenbakken voor konden komen werd een wel heel erg vreemd antwoord gegeven. Vuilnisbakken trekken vuil aan en zijn daardoor een kostenverhogende post. In het kader van noodzakelijke bezuinigingen is dit niet mogelijk.

Kunstenaars willen heel graag in Winkelcentrum Kraaiennest een permanente expositie en ateliers hebben. In eerdere blogs heb ik al geschreven dat ik hier ook goede mogelijkheden zie voor een uitgaanscentrum voor jongeren en studenten. Een combinatie is natuurlijk altijd mogelijk. Als hier dan ook een paar studio’s komen voor beginnende muzikanten is er een geweldige invulling voor het gebouw en wordt meteen een bestaande behoefte ingevuld.

De vuilnisbakken zullen er dus nooit komen. De groep mannen is al weer geruime tijd verdwenen. Schuldhulpverlening is bij hun niet geslaagd en  trajecten naar werk zijn niet opgepakt.  Wel zijn deze mannen verhuisd. Met 550 andere huishoudens uit de flat Kleiburg.
U kent het verhaal voor ongelofelijk veel geld zijn de Bijlmerhoogbouwflats gesloopt. Veel van de oude bewoners betalen nu netjes hun hypotheek voor hun rijtjeswoning in de vernieuwde Bijlmermeer. De enkeling die op geen enkel wijze grip op zijn eigen leven heeft is opgeschoven naar een naburig woonwijkje of elders in Amsterdam terecht gekomen. De persoonlijke problemen zijn meegenomen en de vervuiling en overlast natuurlijk ook. Daar waar nu dagelijks de mannen elkaar ontmoeten zullen misschien ook wel weer grote gele vuilniszakken aangereikt worden?

Geld met geld maken is een gave.

Veel politiek oplossingen kosten alleen maar geld.
En dat is geen kunst met geld van de gemeenschap!
Kleine ergernissen oplossen kost de politiek veel moeite.
Maar grote ergernissen veroorzaken gaat de politiek jammer genoeg weer heel gemakkelijk af!

http://www.zuidoost.amsterdam.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

