Scheurende muren en roestende buizen bij Rochdale

Scheurende muren en roestende buizen bij Rochdale
De voormalige directeur van Rochdale scheurde graag in zijn Maserati van de ene business deal naar de andere deal. Zijn auto heeft hij moeten inleveren. Maar het verhaal luidt dat hij nu in Spanje in een andere raceauto van zijn ene villa naar zijn andere villa scheurt.
De huurders van Rochdale in de E-buurt hebben last van echte scheuren. In hun dragende muren worden de scheuren langer, groter en dieper. De doorgeroeste buizen onder hun huurwoningen moeten ook al allemaal vervangen worden. De kosten van deze noodzakelijke reparaties zijn nu nog niet te overzien. En hoeveel de kosten van de angstaanjagende verzakkingen van de dragende muren zullen worden zijn helemaal niet te overzien.
Het doet mij pijn. Met heel veel plezier heb ik op dezelfde plaats gewoond. Oorspronkelijk stond hier een goed gerenoveerde, bouwtechnisch goede hoogbouwflat met mooie zonnige appartementen. Maar geld verspillende ideeen dat dure sloop en vervangende woningbouw zinvol is, maakten dat ik met veel andere mensen hebben moeten verhuizen. Als er eens echt eerlijke rekensommen worden gemaakt zal blijken dat er heel veel gemeenschapsgeld verspild en verdwenen is.
Maar nu is het eerst van belang dat de huurwoningen in de E-buurt veilig bewoonbaar zijn!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

