Sport en cultuur, Oranjehorst

Sport en cultuur, Oranjehorst
Naast mijn oude flat staat Oranjehorst en op de weg naar huis kom ik vaak langs Vikaash. Het ene gebouw is gebouwd als Sportcentrum en het andere gebouw is gebouwd als Cultureel Ontmoetingscentrum. Beide vervullen een duidelijke functie in het stadsdeel. En toch is de overlast ongelofelijk. In de weekenden ’s morgens vroeg het geluid van Kerkdiensten. Alle buren worden gewekt door gebeden en de liederen. In de vakantietijd wordt dit ’s avond en ’s nachts aangevuld met te hard feestgedruis. En na de feesten het uitgebreid en langdurig lawaaierig afscheid nemen van elkaar.
Vergunningen zijn er nooit afgegeven voor deze kerkdiensten en feesten. Handhaving van het toegestane gebruik gebeurt niet. En controle op het oneigenlijke gebruik is er niet. Klachten van omwonenden worden niet opgenomen. Tegen overlast wordt niet in gegrepen.
Twee kanten zitten er aan dit verhaal. Zolang het Cultureel Centrum en het Sportcentrum niet bekeurd worden voor hun verhuur kan er geld bijverdiend worden. En zolang deze te goedkope verhuur plaats vind zal er nooit een goed functionerend feestcentrum opgezet kunnen worden. Zodra de overheid hier corrigerend gaat optreden zal de oneigenlijke verhuur stoppen. De overlast voor omwonenden zal stoppen. En een nieuw feestcentrum kan rendabel geopend worden.
Soms zijn oplossingen zo simpel.
Sport en cultuur zijn belangrijk en ook feesten zijn belangrijk.
Maar gedogen heeft ons al genoeg problemen opgeleverd.
Dat hebben we allemaal in Nederland geleerd.
Binnen de regels blijven is netter en eerlijker.
Dat is sportiever en meer onze cultuur.Update:
Ik hoor dat Vikaash gesloten is en dat de geldstromen door de FIOD onderzocht worden.

Nu Oranjehorst nog, dat is wel zo eerlijk.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

