Trots en eigen kracht

Trots en eigen kracht
Soms laat ik mij verleiden tot grove taal. Hoewel ik weet dat met schelden en vloeken  niets bereikt wordt, wil ik soms mijn verhaal onderstrepen met de verkeerde woorden.
Jonge ouders overtuigen mij altijd van hun speciale liefde voor hun kinderen. Alles en alles wordt er gedaan om het mooiste en beste voor hun kinderen te realiseren. Vreemd genoeg wordt hierbij vaak uitgegaan van de vergissing wat van ver komt is beter. Jammer genoeg wordt er te weinig gekeken of dat wat voor de hand ligt te verbeteren.
Vandaag ben ik weer in mijn valkuil gesprongen. Een goed opgeleid echtpaar met wortels in andere werelddelen probeert mij te overtuigen van het belang van een Internationale School voor hun kinderen. Het contact leggen met andere talen en culturen wordt als zeer belangrijk naar voren geschoven. Ja, u leest het goed, talen en culturen. Hier in Amsterdam-ZuidOost een stadsdeel met de meeste talen, culturen en religies  wordt er voor gekozen om bij  een International School in te schrijven.
Onderliggende klacht bij deze ouders is dat zij te weinig vertrouwen hebben in de eigen schoolbesturen en directies. Tenslotte zijn scholen van de ouders en niet van bestuurders of directies. De schoolbestuurders komen van verder en hebben vooral een indrukwekkende cv.. Ook de directieleden komen van verder. En de ouderraden bestaan vooral uit kleine clubjes bekende mensen.
Ik zou het toejuichen als alle ouders die hun kinderen met zinloze reistijd opzadelen, diezelfde tijd willen investeren in het werken aan goed onderwijs in onze eigen stadsdeel!
I.p.v. te vluchten kan er ook positieve energie gestoken worden in de scholen om de hoek.
Zonder grove taal en gescheld is dit wat mij al jaren dwars zit ….vimeo.com/51555764

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Onderwijs, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

