Vreemd ?

Vreemd ?

Gisteravond ben ik op een zeer plezierige wijze verwent. Een genoeglijke avond met erg lekker eten, een goed glas wijn en een gezellig gesprek over meer dan het weer alleen. Aankomend bij het goede adres kan ik mijn fiets in een ruim en veilig fietsenrek plaatsen. Van alle kanten wordt er ook nog eens uitgekeken op mijn fiets. Dus zonder problemen bel ik bij de voordeur aan. Bij het afscheid nemen wordt mij nog verteld dat ik mijn fiets ook binnen had kunnen stallen.

Als ik bij mij in de buurt rond fiets is het telkens weer een heel gedoe om een plek te vinden voor mijn fiets. Een fietsenrek is er meestal niet. Maar vaak staan de rekken uit het zicht. Of zijn het fietsenrekken waarbij je snel schade aan je fiets krijgt.

Mijn werkgever heeft een Fietsenplan en biedt met allerlei voordelen een nieuwe fiets aan. Maar mijn oude fiets rijdt nog steeds lekker. Een lieve vriendin spreekt weer enthousiast over haar hometrainer. En daar begrijp ik weer niets van. Het plezier van het fietsen zit er voor mij dan ook in dat ik kan genieten van het Hollandse weer.

Dat genieten kan op twee manieren. As het weer buiten lekker is, geniet ik buiten van het weer. Maar als het natter of kouder is, geniet ik vooral van het weer binnen zijn! Maar op een hometrainer gaan zitten zal ik niet zo snel. Zo zal ik ook net zo snel naar een sport- of fitnessclub gaan.

En daar gaan mijn buren weer regelmatig naar toe. In sporttenue en met sporttassen zie ik hen meerdere keren per week van huis vertrekken.

Vanmorgen ben ik door mijn sportieve buren begroet in het nieuwe winkelcentrum. 10 Minuten loopafstand en een handvol minuten op de fiets is het naar ons winkelcentrum. Maar wat ik nu vreemd vind is dat zij altijd met de auto gaan.

Met mijn goede fiets en een paar grote fietstassen doe ik mijn weekend  boodschappen in twee rondes, maar wel altijd op de fiets. Misschien scheelt ik dat ik regelmatig extra lichaamsbeweging krijg? De fiets routeplanner geeft aan dat ik 12,3 kilometer van mijn werk af woon. Dagelijks 25 kilometer fietsen met een zeer klein reskostenvergoeding levert geld op. En spaart de kosten van een sportabonnement uit.

Graag heb ik dan wel weer meer veilige en goede fietsenrekken. Maar dat kan niemand toch vreemd vinden?

http://www.fietsersbond.nl

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur, Onderwijs, Politiek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

