Wanneer wordt Amsterdam-ZuidOost volwassen?

Wanneer wordt Amsterdam-ZuidOost volwassen?
In mijn werk ben ik erg streng. Speelruimte geef ik mijn leerlingen niet. Binnen de vrijheid van geen vrijheid laat ik de leerlingen leren en ontdekken. Let wel ik werk vooral met de kleintjes. Het volgend jaar geef ik weer weer speelruimte. Mijn ervaring is dat binnen duidelijke kaders er ruimte ontstaat voor ontwikkeling.
Ontdekken van vreemde en nieuwe dingen is voor kinderen makkelijker in een veilige en beschermende omgeving.
In mijn stadsdeel gaat dat anders. De subsidiecultuur is heilig verklaard. In het zelfde kringetje draait iedereen nog steeds om de hete brij heen. Subsidiegeld wordt vooral aan feesten en eten besteed. Begrijp mij goed juist die mensen die honger lijden en een treurig even hebben worden overgeslagen of uit hun huis gezet.
Maar het subsidiecircus gaat onverminderd voort.
Duidelijke regels en afspraken rondom subsidies zijn vastgesteld. Alleen het controleren en aanhouden van deze regels ontbreekt nog steeds. Ik schaam mij voor de laatste subsidieschandalen uit mijn stadsdeel. Maar ik schaam mij ook voor de ambtenaren, politici en bestuurders die dit hebberige kleine kindergedrag toelaten en in stand houden.
Het wordt tijd dat Amsterdam-ZuidOost volwassen wordt!  Na het afschaffen van de stadsdelen en direct onder de hoede van het gezag van de Gemeente Amsterdam zie ik voor mijn stadsdeel nog een toekomst. In 1987 is stadsdeel Amsterdam-Zuidoost gevormd. Of het in 2014 wordt opgeheven is nog maar de vraag. Maar voor mij is dat de enige oplossing om de huidige deelraadsleden en stadsdeelbestuurders duidelijk te maken dat het roeren in de steeds kleiner wordende Soepsideketel niets met politiek bedrijven te maken heeft!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

