Zaterdagochtend, ontbijt of iets anders

Zaterdagochtend, ontbijt of iets anders
Zaterdagochtend fiets ik iets vroeger dan anders naar het centrum. Een bevriende blogger schrijft over een lekker en betaalbaar ontbijt. Iets te vroeg kom ik aan. En opeens voel ik mij oud worden. Bejaarden staan vrolijk keuvelend bij de ingang te wachten.  Gezamenlijk lopen we naar binnen en halen een stukje stokbrood met omelet, een croissant en een kop koffie bij een lief jong meisje.
Het ontbijt roept herinneringen op aan mijn eerste ontbijt in een Schots Bed&Breakfast. Mijn opmerking toen was: ” dit is een avondmaaltijd voor 3 dagen”. Toen heb ik verschillende keren mijn bord vol geschept.
Nu ben ik zeer tevreden met het luxe ontbijt dat ik vanmorgen krijg.
Naar mijn ontbijt toe fietsend en op de weg terug merk ik dat een stadscentrum ’s morgens toch een andere dynamiek heeft. Vroege toeristen halen hun neus op bij de af en aan rijdende vuilniswagens. De groep schoonmakers is vergelijkbaar met de avondploeg die telkens weer dezelfde rotzooi maakt. Langzaam komen er meer en meer toeristen te voorschijn. Toegegeven de bewoners zullen vast hun ontbijt thuis hebben genuttigd. Hun weg naar het werk heb ik gemist.
Toen zat ik nog op de fiets.
Morgenochtend eet ik mijn standaard ontbijt weer op mijn eigen zonneterras.
Voor de geinteresseerden: een capuccino, met een croissant.Vanmiddag is er een lekkere gratis picknick lunch in het Westerpark, Amsterdam.
De picknick plek is tegenover de Bakkerswinkel in het Westerpark.

En iedereen is Welkom !!!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Natuur, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

