Altijd bereikbaar

Altijd bereikbaar
In 2009 heb ik mij aangemeld als contactpersoon voor Milieudefensie. het afgelopen jaar heb ik dat flink gemerkt. Elke week wordt ik opgebeld met een vraag. Kunt u zorgen dat het zwerfvuil uit plantsoen wordt weggehaald. Er worden bomen omgezaagd, kunt u zorgen dat de gemeente hier mee stopt. Het balkon van buren ligt vol met duivenstront en stinkt ontzettend, de verhuurder weigert hier iets aan te doen. Mijn huisvuil is niet opgehaald, kunt u daarvoor zorgen. Mijn buren zijn verhuisd en nu zwerven hun katten nog steeds rond, wat moet ik hier aandoen. Bij een wijkbijeenkomst wist de griffier de openingstijden van het stadsdeelkantoor niet te vertellen. Maar al deze telefoontjes heb ik doorverwezen naar de website van het staadsdeel en dan naar de melding openbare ruimte. In deze tijd is “Altijd bereikbaar” een gevleugelde uitdrukking. Ik probeer dus deze telefoontjes heel vriendelijk te beantwoorden.
Een van de deelraadsleden heeft meeer dan een jaar geleden aan Milieudefensie Amsterdam-ZuidOost gevraagd om een presentatie over zonneenergie en groene daken. Telefonisch is hij sindsdien niet meer bereikbaar. De ambtenaren van het meldpunt Openbare Ruimte reageren wel sneller. Alleen jammer dat veel bewoners dat nog niet weten. Zonneenergie en groene daken blijven mijn inzet. De problemen in de olie-industrie en ons milieu heeft deze inzet nodig.
En als iemand uit Amsterdam-ZuidOost mij belt dan ben ik zeker bereikbaar!!!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Natuur, Politiek en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

