Binnen of buiten, schoon of smerig

Binnen of buiten, schoon of smerig
Langs de Karspeldreef, tussen de Kromwijkdreef en de Groesbeekdreef, wordt in veel talen gebeden. Op hoogtijdagen zijn uit alle windstreken de mooiste kleren te bewonderen. Aan de straatkant komen de auto’s af en aan gereden om de gelovigen naar hun kerken te brengen. Ik geniet telkens weer van het mooie uitzicht dat er te bewonderen is. Oog en oor worden gestreeld met mooie mensen en mooi gezang. Aan de achterkant is het minder. Het fietspad dat tussen de gebedsruimten en de de kleine woonwijken ligt gaat langs stapels met zwerfvuil. Met een verfrissend windje wordt alle mogelijke troep de kleine straten ingeblazen. De tegenstelling tussen hemelse geluiden en helse smerigheid ligt hier wel erg dicht naast elkaar.
Ooit kreeg ik een uitleg: zo de voorkant, zo de achterkant. Of was het nu: zo de buitenkant, zo de binnenkant. Ach, het komt op hetzelfde neer. Voor de bewoners van de K-buurt zou het mooi zijn als de gelovigen van de Karspelsdreef voor of na het bidden eens het zwerfvuil rondom hun gebedshuizen zouden opruimen. Voor de bewoners van dit wijkje zal dit prachtig zijn. Nieuw en oud, voor of achter, schoon of smerig, tegenstellingen vullen elkaar aan.

Binnen of buiten.

Maar in dit geval misstaat het.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Natuur, Onderwijs, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

