Driemond, het mooiste dorp van Amsterdam

Driemond.

Het heeft even geduurd tot dat ik Driemond heb ontdekt. Maar telkens weer heb ik leuke ervaringen in Driemond. Met een politiek bezoek aan de dorpsraad ontmoet ik een aantal bestuurders van een aantal actieve verenigingen. Met een bezoek aan een basisschool leer ik een aantal bevlogen collega’s kennen. En soms heb ik in mijn lessen een van hun oud-leerlingen. Driemond is mijn achtertuin. Met een ommetje lopen kom ik meestal even langs Driemond. Met een fietstocht is Driemond de start van een beetje gezondheid op pikken. Bij de start van een wandelvakantie begin ik altijd in Driemond. Voorbij Driemond kan ik dan weer afslaan naar veel mooie LAW-routes. Mijn eerste ervaring met Driemond is de Floriade aan de Gaasperplas. Bij de uitleg van deze omgeving is mij verteld dat de oorspronkelijke bewoners van de Bijlmermeer naar Driemond zijn vertrokken. Zelf ben ik ng steeds een liefhebber van de Bijlmerhoogbouw. Maar als ik door Driemond wandel of fiets komen ook mooie herinneringen uit mijn jeugd te voorschijn. Veel touristen verblijven in hotels aan de rand van Driemond of de nabijgelegen camping. Vreemd genoeg wordt er altijd rondgeneusd in het Centrum van Amsterdam. Terwijl Driemond zoveel meer te bieden heeft aan rust, saamhorigheid, natuur en kleinschaligheid. Kortom mag ik u uitnodigen om even te kijken op de website: http://www.driemond.info

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Driemond en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Driemond, het mooiste dorp van Amsterdam

  1. Pingback: Herinneringen aan Weesperkarspel | Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

Geef een reactie

