Hobbel en bobbel, verkeersdrempels en andere obstakels

Hobbel en bobbel, verkeersdrempels en andere obstakels
Het nieuwe bezuinigingsakkoord heb ik nog niet helemaal gelezen. En al het tumult er om heen is deels langs mij heen gegaan. Toch zal iedereen er het over eens zijn dat de hoeveelheid directe en indirecte belastingen fors zijn. En door het bezuinigingsakkoord zal de belastingdruk alleen maar groter worden. Mijn blogtitel Hobbel en bobbel heeft te maken met de wegen in en rondom mijn wijkje. Al jaren wordt er geklaagd en gewerkt op de A10 en A9. Ik kom er zelf zelden. Een enkele keer rijd ik met iemand mee en zie ik deze asfaltbanen alleen maar breder en voller worden.
Rondom mijn huis moet ik steeds meer over de autostraten lopen en fietsen. Historische ideeen over stadsstraten en moderne ideeen over woonerven en 30 km zones maken dat er vooral aandacht is voor de auto. Een fietser of voetganger komt in elk plan op de laatste plaats. In de planning en organisatie rondom een nieuw winkelcentrum heeft de korte vorstperiode een probleem opgeleverd van anderhalve maand. Het bestraten is in drie keer gebeurd. De eerste keer kreeg ik al de indruk dat het gebruikte materiaal niet nieuw is geweest. Maar door drie keer opnieuw te bestraten zijn sommige betonklinkers nu bijna rond geworden.
Positievelingen zullen nu nog het idee hebben dat de bestrating nu netjes ligt. De realiteit is dat de naam van dit blog van toepassing is. De nieuwe bestrating ligt Hobbel en bobbel. Zo voor een rijtje van feestdagen gebeurt er op vrijdagmiddag al een eerste ongeluk. En voor die feestdagen verwacht ik ook al niet veel goeds. Overtollige materialen en gereedschappen liggen her en der verspreid. Wat de vakantie vierende jeugd hier mee kan gaan doen merken wij vanzelf. Een stadsdeelorganisatie die zijn nut moet bewijzen. Een stadsdeel bestuurder die zijn bestuurlijke kwaliteiten mag bewijzen. Een sector die zijn naam en faam kan hooghouden. Ik heb hierin jammer genoeg mijn vertrouwen in verloren. Alle oude en nieuwe bewoners betalen hun belasting. Maar voor een fatsoenlijke stoep, fietspad en/of straat moeten wij maar geduld hebben.
Nu blijft het voorlopig nog Hobbel en bobbel.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

