Is winkelen in december een feest?

Is winkelen in december een feest?
In de decembermaand worden de winkelstraten weer opgetuigd. De Sinterklaasetalages worden bijna in september opgebouwd. Maar in de decembermaand zal iedereen ook tijdens het winkelen moeten zien dat het Kerstfeest gevierd gaat worden. Vooral met verlichting en versiering wordt het huiselijke van het Kerstfeest naar buiten gebracht. Of dit echt omzetverhogend werkt weet niemand. Een ander meelopersgebeuren is het copieren van elkaars inrichting en het overnemen van produkten.
Natuurlijk zijn er dan ook nog de extra koopavonden. Feestdagen zijn natuurlijk de gelegenheid om extra omzet te genereren. En dan moeten we ook de koopzondagen niet vergeten.
Laat ik duidelijk zijn al het commerciele geweld gaat een beetje aan mij voorbij. Voor lekker eten en een plezierige bijeenkomst met fijne mensen ben ik altijd te porren. Maar winkelen vind ik geen feest. En feesten heeft bij mij niets te maken met winkelen.
Wel kijk ik uit naar een fijne wintervakantie, met of zonder sneeuw.
Nog maar een paar dagen te gaan!
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, Onderwijs, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

