Lilian Panka in Suriname

Lilian Panka in Suriname
Toevallig tref ik haar een uurtje na terugkomst uit Suriname. En natuurlijk is dat naast het hoofdveld van ZuidOost United. Het eerst team staat voor. En dat doet ons beide goed. Trots begint zij te vertellen over haar reis naar Suriname. Het vrouwenteam is in Suriname gaan voetballen en gaan vertellen hoe groot het vrouwenvoetbal in Nederland is. Wat een verschil met die andere voetbalploeg uit Amsterdam-ZuidOost. Ruzies in de raad van bestuur, problemen op het veld en tegenvallende prestaties vechten met elkaar in de media om de aandacht. En jammer genoeg wint deze voetbalploeg het in de aandacht van de media. Zuidoost United is aan het bouwen. Het investeert in de jeugd en in de vrouwen. Tegenslagen een tegenvallende resultaten worden niet groter gemaakt. Maar gestaag wordt er gewerkt aan een groeiende en presterende voetbalclub. Waar bij Ajax de mannen over elkaar heen struikelen met alle conflicten die je kunt bedenken werkt Lilian Panka bij Zuidoost United aan de toekomst. De voetbalvelden van Zuidoost United liggen in het Bijlmerpark. En voor een aantal spelers is vast een toekomst weggelegd bij een goed presterende profclub in Amsterdam of ergens anders. Scouts van alle grote voetballanden houden de vorderingen van deze voetbalclub in de gaten.
En dat is het doel van Lilian Panka, met het voetballen groot worden.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Onderwijs, Politiek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

