Paal 14

Paal 14
Aan het strand wordt een plaats aangegeven met het nummer van de strandpaal. Aan een snelweg gebeurt dit op dezelfde wijze. Dit wordt dus geen zonnig, zomerverhaal over warme stranden. Wel wil ik het hebben over nieuwe bedrijfsinitiatieven. Aan de rafelranden van ons verstedelijkt landschap ontstonden altijd nieuwe bedrijven. Experimenteel, innovatief en kleinschalig ontstonden er aan de rafelranden nieuwe bedrijven. Juist in deze crisistijd met allerlei economische problemen is het goed als er weer ruimte ontstaat voor het uitbroeden van nieuwe ideeën en nieuwe bedrijven. Omdat onze dorpen en steden bijna allemaal aan elkaar gegroeid zijn zijn er bijna geen rafelranden meer. En die vrije ruimte naast en tegen onze bebouwingen waarderen wij steeds meer voor de natuurwaarden die daar nog aanwezig zijn. Nu zijn er nieuwe rafelranden nodig. En worden er dus nieuwe rafelranden gevonden.
Langs onze snelwegen is ruimte en vrijheid om nieuwe experimenten ruimte te geven. Langs de A9 staat vlakbij het AMC een uitzonderlijk gebouw. En in dit uitzonderlijke gebouw zijn een groep uitzonderlijke mensen hun bedrijven begonnen. Dagelijks passeren velen al dan niet in de dagelijkse file dit gebouw. Even de afslag nemen en en bezoekje wil ik iedereen aanraden. Op de gezamenlijke website is een overzicht van de activiteiten te vinden.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

