Quinsy Gario, zwarte piet is racisme, roet in het eten

Quinsy Gario
Vrolijk, vriendelijk, voorkomend en vredelievend zijn de woorden die bij mij opkomen als ik aan Quinsy Gario denk. Bij toeval heb ik hem het afgelopen jaar ontmoet. De afspraken die wij hebben gemaakt heb ik soms niet kunnen nakomen. Maar alls wij elkaar daaarna toevallig weer tegen het lijf liepen ben ik altijd met een vrolijke lach begroet. Tijdens een serieuse bijeenkomst bleef de lach en de humor van Quinsy domineren. Ik schrijf dit op, omdat ik jaloers ben op zijn rustige een innemende persoonlijkheid. Op verschillende kunstmanifestaties zijn kritici een juryleden ook enthousiast over deze levenskunstenaar. Met het opvragen van zijn naam bij zoekmachines op het internet komen prijzen en successen te voorschijn.
Sinds afgelopen zaterdag 12-11-2011 heeft de politie van Dordrecht een nieuwe episode in het leven van Quinsy Gario bijgeschreven. In nieuwsberichten en in filmpjes is te zien dat hij op grove wijze met pepperspray en veel geweld in de handboeien wordt geslagen. Een t-shirt dat Quinsy al maandenlang maakt en verkoopt is de reden van deze arrestatie. Door het hele land heeft hij met vrienden het ontwerp van het t-shirt aan Jan een Alleman verkocht.
Op http://zwartepietisracisme.tumblr.com zijn foto’s en filmpjes te zien van de achtergrond en de bedoeling van deze t-shirts. Op de foto’s en filmpjes is ook te zien oveer welke glimlach ik het heb. Vrolijk, vriendelijk, voorkomend en vredelievend hoort onze politie te zijn. Een mooie tekst voor de politie van Dordrecht om te bekijken.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Onderwijs, Politiek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

