Toen + Nu = Later

Toen + Nu = Later

In het panel van een workshop Onderwijs heeft een jongedame indruk op mij gemaakt. Vol enthousiasme vertelde zij over haar project. Het begeleiden van leerlingen groep 8 in het Basisonderwijs is de missie. Betere resultaten bij de CITO-toests is het doel. Maar er wordt ook gekeken naar de achtergrond, geschiedenis van het kind opgeteld met wat er nu in het leven belangrijk is wordt er gebouwd aan later.
Toen + Nu = Later is de mooie samenvatting van dit initiatief. Het aantaal leerlingen dat begeleid wordt is nu nog klein. Maar de resultateen zijn veel belovend! Op de website http://www.the-nuc.nl is meer te lezen over dit project. Op een aantal foto’s zult u Sarita Bajnath aan het werk zien om coaches te trainen en te motiveren in dit project. Wat mij vooral aanspreekt is dat jonge mensen hun betrokkeenheid bij de jeugd tonen. Dat zij aktief werken aan een betere toekomst voor de jongeren.
Bezuinigingen op uitkeringen, armoedeval door de verschillende crisis maakt het voor veel ouders moeilijker om de eindjes aan elkaar te knopen.
Een initiatief als Toen + Nu = Later geeft ook in deze gezinnen kansen voor kinderen.
Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Onderwijs, Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

