Een keuze van wereldformaat

A: een wereld waarin mensen niet met opzet zwerfvuil veroorzaken

B: een wereld waarin het normaler is om zwerfvuil op te pakken als je het tegenkomt dan dat je het laat liggen

A: er liggen 30 stuks zwerfvuil op een plein, een persoon ruimt alles op

B: er liggen 30 stuks zwerfvuil op een plein, 30 mensen ruimen één stuk op

A: een wereld waarin 25% vd bevolking dagelijks 1 stuk zwerfvuil veroorzaakt en de gemeente eens in de maand alles opruimt en wij dat met z’n allen betalen.

B: een wereld waarin 25% vd bevolking dagelijks 1 stuk zwerfvuil veroorzaakt en 25% dagelijks 1 stuk opruimt.

Of beleggen met een rendement van 1200%

Het project de Plastic Madonna wordt het grootste community-art project tot nu toe. Je kan ook wel zeggen dat het ‘t eerste country-art project wordt. Elke provincie doet er aan mee.

Ons eerste project “De Wereld van Zwerfvuil” is mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers en door sponsoren De materiaal-prijs van de Wereldbol was ca. € 15000,-.

Volgens media bureau Mindshare heeft de Wereld van Zwerfvuil een media-aandacht gehad en nog steeds ter waarde van € 180.000,-

(*Met andere woorden een rendement van 1200%. Kom daar nog maar eens om in deze tijd ;)Beleg je ene euro op rekening NL11 RABO 0357 1282 49 tnv Stichting Klean, Amsterdam o.v.v. Plastic Madonna

Het dividend door Klean uitbetaald is veel meer waard dan geld!

www.plasticmadonna.com

https://www.facebook.com/plasticmadonna

https://twitter.com/PlasticMadon

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, Natuur en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Een keuze van wereldformaat

  1. Rebbeltje zegt:

    Probeer me er aan te houden en zie ik rommel neem ik het mee naar de eerste de beste vuilnisbak… Soms snap ik mensen niet…
    Voorbeeld…zijn we met de hele fam in de apenheul…krijg je netjes tassen met ritsen.
    Staat er naast me een vrouwtje met de rits open en een aapje probeert er een plastic zakje uit te halen. Staat ze gewoon toe te kijken en doet niks…grrrr
    Zeg ik pas op daar wordt hij ziek van…loopt gewoon door met de rits open pffttt
    Daar kan ik me zo boos om maken.
    Goede aktie

    Liked by 3 people

  2. frank-103 zegt:

    Ik maak zelf geen onnodige rommel en ga dus zeker de rommel van anderen niet opruimen, dan beloon je ze voor hun gedrag. Net als in de VS vervuilers een zware boete geven of 20 zweepslagen, of is dat ook weer overdreven?

    Liked by 2 people

  3. fietszwerver zegt:

    ik wandel en fiets veel Rob
    als ik onderweg iets eet en er geen afval bak is neem ik dat mee en gooi het thuis weg
    en dat dik 64 jaren lang maal een euro/dag , had ik nu geen geld zorgen gehad
    slaap wel

    Like

  4. Suskeblogt zegt:

    beroepshalve ruim ik ook regelmatig zwerfvuil op en soms voelt het aan als dweilen met de kraan open. Er moet nog een hele weg afgelegd worden om de mensen hier op et wijzen en hun mentaliteit aan te passen.

    Liked by 1 persoon

  5. sjoerd zegt:

    Ikzelf volg het project al een hele tijd. Natuurlijk is er de McDonalds mentaliteit bij de jeugd, In de omgeving van zo’n restaurant vind je op straat allemaal (lege) zakken van de afhaal menu’s, want dat stinkt zo in de auto. Dit gaat met meerdere zaken als ze geen waarde meer hebben. Maar aan de andere kant zit ook in het verhaal van Frank-103 wat. Het begint volgens mij bij de opvoeding. Als je kinderen normen en waarden bijbrengt, doen ze dit niet.

    Liked by 1 persoon

  6. Letterzetter zegt:

    Ik weet niet beter dan alle rommel die ik maak zelf op te ruimen. Vooral in de schaarse natuur die we nog hebben wordt te veel rotzooi achtergelaten. Kwestie van opvoeding én educatie.
    Goed project dit!
    Wat ook zo mooi is dat een Nederlandse jongeman een oplossing bedenkt om de oceanen te verlossen van de plastic rommel. Chapeau!

    Liked by 1 persoon

  7. bittytje zegt:

    Ergerlijk is het te zien dat mensen hun afval achteloos over een schouder gooien: ziezo, uit het zicht! Niet alleen schooljeugd, vooral wielrenners en mountainbikers doen het, sommige hardlopers ook. Ze wanen zich zo professioneel dat ze de rotzooi aan (nietbestaande) helpers overlaten.

    Liked by 1 persoon

  8. bas zegt:

    Natuurlijk ruim je je eigen rommel op en als ik rommel zie en ik kan de hoeveelheid behappen dan ruim ik dat ook op.

    Liked by 1 persoon

  9. Heb er vaak over geschreven en op FB met B. van L.
    En Marlou.
    Ik ben hier (Gieterveen dr.) de bermplukster (dwz flesjes, papier, karton, plastick)

    Opgeruimde groet….

    Liked by 1 persoon

  10. Iedereen had vroeger een tas om te winkelen. Dan komt de industrie met plastiek en voert plastiekzakjes in. Geen tas meer nodig. Nu moeten we allemaal weer een tas hebben en de prijs van de vuile plastiek voor de industrie betalen. Waarom laten wij ons toch altijd in de luren leggen?

    Liked by 1 persoon

  11. els zegt:

    Ik heb van mijn ouders geleerd om afval (hoe klein ook) enkel en alleen in een vuilbak te dumpen en heb dat ook aan mijn kinderen geleerd. Ik kan me mateloos ergeren aan afval dat zomaar in de natuur wordt achtergelaten. Spijtig dat zulke projecten nodig zijn ….

    Liked by 1 persoon

  12. kakel zegt:

    Ik erger me wild aan mensen die hun troep gewoon uit hun autoraam naar buiten gooien. En aan mensen die wel alle volle bierblikjes met zich mee sjouwen, maar de lege laten liggen. Ouders het de normaalste zaak van de wereld vinden als hun kinderen snoeppapiertjes op straat gooien… Er is maar een remedie: begin bij jezelf! Volgens mij zijn wij op de goede weg 😉

    Liked by 3 people

  13. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Het is vreselijk als je ziet wat er hier aan de kant van de weg ligt. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb het gevoel dat het in België en zeker Duitsland toch een stuk minder is. Goed project.

    Liked by 1 persoon

  14. RenéSmurf zegt:

    Als een ieder zijn of haar eigen rommel nou in de daarvoor bestemde afvalbak deponeerde of meenam tot waar wel eentje staat, was dit allemaal niet nodig.

    Liked by 1 persoon

  15. geen dier zo vuil als de mens! 😥

    mooi initiatief, maar het zou veel beter zijn als het niet nodig was!

    Liked by 1 persoon

  16. cat zegt:

    Humans do litter a lot, don’t we? Same here in Canada … every spring and fall our 4HBeef club goes and gathers garbage from the sides and ditches along our high ways … quite dangerous at times too, since we even find syringes and other drug paraphernalia at times … so now we carry sharps containers as well rather than just garbage bags …

    Liked by 1 persoon

    • Rob Alberts zegt:

      Lots of chemicals are dumped in beautiful spots. It is getting more and more a environmental problem. Syringes are not that often used anymore in the Netherlands by drugs addicts. There is a sort of recycle programme for syringes to prevent drugs addicts for AIDS.
      Take care of yourself by doing good things!

      Like

  17. meninggever zegt:

    Wij zijn nog zodanig opgevoed dat we geen zwerfvuil veroorzaken. Troep zelf opruimen, scheiden, aanleveren op de juiste plekken, hergebruiken als het kan. Zo ging dat vroeger en zo doen we dat nu nog…

    Liked by 1 persoon

  18. Yvon zegt:

    Van mijn ouders heb ik geleerd niks zomaar op straat te gooien. Daardoor gooi ik nu alles, hoe klein ook, in de afvalbak. Kom ik die onderweg niet tegen, dan neem ik mijn afval mee naar huis om het daar weg te gooien.
    Afgelopen week heb ik toevallig heel wat foto’s gemaakt van zwerfvuil, binnenkort komen die online in combi met een artikel over verantwoord reizen.

    Liked by 1 persoon

  19. Tja, hier in mijn omgeving vindt ik wenig zwerfvuil. Misschie moet ik daar meer voor naar de stedelijk gebieden.

    Like

Geef een reactie

