Zomerse herfstkleuren

Met de dalende temperaturen zijn ook de regenbuien weer in Nederland aangekomen. Aan de bladertooien is te zien dat de zomer in de herfst is overgegaan.

Maar in mijn achtertuin staat de grote witte roos nog volop te bloeien. Er zijn ook nog verschillende nieuwe bloemknoppen te zien. In plaats van sneeuw bewonderde ik met Kerst afgelopen jaar deze witte bloemen.

De klimop in mijn voortuin staat ook nog volop te bloeien. Meestal komen de bijen, hommels en wespen hierop af.

Het zoemen van deze insecten is alleen maar gericht op de nectar van de bloeiende klimop. Iedereen die hier langsloopt, bezoek, postbode of de buren worden door hen genegeerd. Zo aan het einde van het seizoen vraagt het zoeken naar nectar alle aandacht.

De verkleurende herfstbladeren maken mij vrolijk. Vanmorgen ontdekte ik dar er een vlucht vlinders op mijn klimop is neergestreken. En minstens honderd Atalanta’s in mijn voortuin maakten mij gelukkig!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Biologie, Geen categorie, Natuur en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Zomerse herfstkleuren

  1. Frank103 zegt:

    De herfst is altijd erg leuk om er met het fototoestel op uit te gaan, de kleuren zijn dan veel mooier dan in de zomer.

    Liked by 1 persoon

  2. bittytje zegt:

    Inderdaad is de herfst een van de mooiste seizoenen in de natuur. Er zijn nog steeds rozen, prachtig! Ook hier bloeit er het een en ander, de cosmea heeft (te laat) de eerste bloem laten zien, of de overige knoppen het halen hangt van temperatuur en zon af. Ik heb goede hoop.

    Liked by 1 persoon

  3. Rebbeltje zegt:

    Ja de herfst is mooi en zeker als het dan ook nog eens een zonneke geeft om van te genieten…
    Nu we hebben 4 kleinkids onder de 2 jaar en die hebben nog nooit sneeuw gezien of gevoeld…dus van mij mag het toch wel een keer sneeuwen deze winter… 😉
    Groetjes en geniet van de mooie herfstkleuren, maar dat doe je al

    Liked by 2 people

  4. bas zegt:

    Heerlijk om zo van de herfst te genieten maar wel 100 atlantas dat is wel heel erg mooi.

    Liked by 1 persoon

  5. kliefje zegt:

    Oh, wat gaaf zeg! Foto’s gemaakt?

    Liked by 1 persoon

  6. Bij ons in het hoge Noorden is het seizoen van de herfstkleuren (ruska) al voorbij, die liggen nu bruin op de grond. Vannacht vroor het een graad of acht, dus vijvers en meren zijn al bedekt met een laagje ijs. Hoewel dit koudegolfje wel weer voorbij zal gaan, hoop ik dat we dit jaar weer een normale winter zullen hebben, want vorig jaar was pet met peren.

    Liked by 1 persoon

  7. sjoerd zegt:

    Vooral voor het maken van foto’s is de herfst uitzonderlijk mooi.

    Liked by 1 persoon

  8. kakel zegt:

    Honderd Atlanta’s? You lucky bastard 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. benjamín zegt:

    De herfst is inderdaad heel treuzelig begonnen, maar ik heb de indruk dat er nu wel schot in komt.

    Liked by 1 persoon

  10. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ja we hebben tot nu toe een prachtige herfst , komend weekend nog weer zomerse temperaturen , vandaar nog vele bloemen en vilnders
    fijne avond

    Like

  11. staartje zegt:

    Ik heb even meegekeken in je tuin. Ook bij mij verkleurt de tuin… Er bloeit nog een enkele Teunisbloem, maar dan is de kleur op

    Like

  12. Zilvertje zegt:

    Zag er helemaal beeld bij. Het ruikt nu ook zalig. De vakantie is voorbij, nu een lange ruk tot aan de kerst, ik moet zeggen, dan ik wel zin heb om weer te beginnen, maar dat ik nog steeds moe ben.

    Like

  13. Kwebbel zegt:

    Ik geniet ook van de herfst. Vandaag een wandeling gemaakt en genoten van al die mooie bomen. In mijn eigen tuin is het nog geen herfst. De Spaanse Margriet groeit en bloeit nog steeds en de Amerikaanse Sering staat opnieuw in bloei.

    Liked by 1 persoon

  14. hugove52 zegt:

    De herfst en de lente zijn de mooiste seizoenen.

    Like

Geef een reactie

