Hoofdprijs: De lekkerste appeltaart van Amsterdam tot Zwitserland

Op een verjaardagsfeest bij de Familie Appel krijg ik altijd bij het kopje koffie de lekkerste appeltaart van Nederland. Tijdens het laatste feest komt de jongste dochter naast mij zitten met het aanbod om haar beste versie van de familietaart als hoofdprijs te winnen. Om er een echte wedstrijd van te maken vraagt zij om het nieuws zo breed mogelijk ver de hele wereld te verspreiden.

De wedstrijdvoorwaarden zijn heel simpel en er kan maar een winnaar zijn. Voor de verliezers zijn er geen troostprijzen!

Als een echte slimmer versie uit de Familie Appel is dochterlief aan een leuke studie in Amsterdam begonnen. Jammer genoeg is ook zij nu naar woonruimte aan het zoeken. In de slechte tijd van Ganzenhoef is de Familie Appel al eens uit de Bijlmer gevlucht. Jammer genoeg is dat nu weer het geval. De met trots geopende Spinoza Campus is voor dochterlief nu net zo onveilig als de flat Echtenstein indertijd voor de Familie Appel het geval was.

De vele inbraken van de laatste tijd worden een beetje afgedaan met eigen schuld. Wat de veiligheid en het woongenot voor een vrolijk en net opgevoed meisje natuurlijk niet bevorderen. Zij slaapt dus nu weer thuis bij moederlief. Het volledig ontbreken van leuke, gezellige uitgaansgelegenheden is ook vervelend. Hoewel de Spinoza Campus prachtig in de in ontwikkeling zijnde FD-buurt ligt is het in de rustige uurtjes een onveilige en donkere omgeving. De bereikbaarheid met het ov is overdag uitstekend. Maar in de rustige uurtje is de wandeling of fietstocht naar huis guur en onveilig.

Op de tekentafels hebben lang geleden afgestudeerden een aardige Campus bedacht. Maar in alles is te merken dat zij alle belangrijke zaken uit hun studentenleven zijn vergeten …..

Kortom wie wil in aanmerking komen voor de hoofdprijs?

De lekkerste Appeltaart van Amsterdam tot Zwitserland is de beloning voor de juiste tip.

Gezocht een betaalbare woonruimte voor een lieve en slimme studente binnen de ring van Amsterdam.

Mailen naar: jiskazoektkamerinamsterdam@hotmail.com

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken, Geen categorie, Kinderen, Onderwijs, Politiek en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Hoofdprijs: De lekkerste appeltaart van Amsterdam tot Zwitserland

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    dus lekker aan het appelgebak , bij de familie Appel
    jammer dat zo’n best wel goede zaak als die woonruimten door anderen weer tot een onveilig gebied worden gemaakt , ik zie van uit de trein bij Diemen – Zuid ook studenten woningen in oude kantoorruimtes , nu is het in de avond en nacht bij dat station ook niet echt prettig , althans dat was jaren zo , misschien nu beter
    wens haar suc6

    Like

  2. sjoerd zegt:

    Dat is altijd lastig in een grote stad… Maar zelfs zo’n beloning zal waarschijnlijk niet helpen.

    Like

  3. Rebbeltje zegt:

    Op kamertocht, die tijd hebben we achter ons liggen…en voor minder dan een appeltaart hebben we zo menig kamertje gezellig gemaakt.
    Maar helaas ik weet geen kamers te huur op een veilige plek…had wel zin in appeltaart haha
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  4. John zegt:

    Ik had die appeltaart graag gewonnen maar als Zeeuw die ook in Zeeland woont ligt mijn kennis op het gebied van woonruimte in Amsterdam onder het winnende niveau.
    Met groet 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Thérèse zegt:

    Lief dat je zo je best doet. Helaas ken ik bijna niemand meer in Amsterdam en heb ook geen goede ideeën hoe aan een kamer te komen.

    Liked by 1 persoon

  6. Suskeblogt zegt:

    Daar kan ik niet op antwoorden. Amsterdam behoort niet tot mijn omgeving die momenteel rond het station van Roeselare gelokaliseerd is.

    Liked by 1 persoon

  7. jeer zegt:

    Rob,

    Hoewel ik een liefhebber ben van appeltaart en zeker van een extra lekkere, kan ik haar helaas niet aan een kamer helpen, want zoals je wellicht al gezien bij jouw bezoek aan mijn weblog, waarvoor dank, woon ik niet in Amsterdam. Succes met vinden van een kamer.

    Groetjes en succes met vinden van een kamer,

    jeer

    Like

  8. staartje zegt:

    Suc! In ieder geval een mooi wervend log

    Liked by 1 persoon

  9. Fenny zegt:

    Ik hoop dat het lukt!

    Like

  10. meninggever zegt:

    Correctie; de lekkerste appeltaart bakt mijn schoonmama hoor, zalig….. Maar goed, wat die woon/werksituatie betreft; helaas niet veel beter dan in de tijd dat ik er nog woonde. Ook toen was het op sommige plekken donker, onveilig en vervelend….Er moet nog veel verbeterd worden, zonder oogkleppen op…..dat helpt vaak beter bij het bezemen….

    Like

  11. Frank103 zegt:

    Helaas weet ik ook geen woonruimte, de woonruimte die in de krant of op internet staat is duur voor een kleine oppervlakte, krijg ik steeds te horen.

    Liked by 1 persoon

  12. Bertie zegt:

    Jammer voor haar woon ik te ver. Maar anders…. ;(

    Liked by 1 persoon

  13. logbankje zegt:

    Woonruimte voor een student is lastig, mijn zoon reist zelf heen en weer.
    Dus ik kom niet in aanmerking. Hans

    Liked by 1 persoon

  14. es zegt:

    Als geboren en getogen Amsterdammer zal ik ogen en oren openzetten. (zelfs zonder appeltaart!)

    Liked by 1 persoon

  15. Misschien een idee: Ik wilde na 10 jaar wonen in Drenthe terug naar Amsterdam en had binnen twee maanden een kamer in een Anti-kraak project in Nieuw-West. Eigen zit/slaapkamer met klein keukenblokje plus douche met toilet in een voormalig bejaardenhuis. Overdag is er een bemande receptie, en je komt er daarnaast alleen met sleutel binnen. Ik woon hier nu inmiddels een jaar tot volle tevredenheid tussen voornamelijk studenten en beregezellig voor 250 euro per maand all-in. Zie http://nl.cameloteurope.com/

    Liked by 1 persoon

  16. Rob Alberts zegt:

    Ik krijg van Jiska het bericht dat zij een kamer heeft!
    Dank voor jullie opmerkingen, ook namens Jiska.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

