Een goed hart, Sayasiri

Na lange tijd stuurt Sayasiri mij een berichtje. Grootse plannen heeft zij. Een boek wil ze gaan schrijven. De eerste bladzijden staan in haar telefoon. Openhartig als zij is laat zij mij haar verhaal lezen. Verdriet en teleurstelling lees ik in haar ogen. Tussen de waterval van haar teksten staat ook een berichtje van haar vader. Terwijl ik de telefoon aan haar geef, vraag ik of zij dat berichtje ook heeft gezien. Al teruglezend stromen de tranen over haar wangen. Achttien jaar is ze nu. Een heel leven staat voor haar open. Het verdriet van haar jeugd moet ze nog verwerken.

Maar eerst gaat ze iets eten en snel naar haar vriend. Al vijftien maanden zijn ze bij elkaar.

De vele liefdes van haar vader hebben haar vooral pijn en verdriet gegeven. Sayasiri wil en zal het anders doen. Zij heeft een goed hart. Ooit zal zij ontdekken dat haar moeder en vader haar dat hart hebben gegeven. De liefdevolle manier hoe Sayasiri over haar oma praat zeggen mij dat er veel goeds uit haar familie komt. De herhaaldelijke overspelige uitstapjes van haar ouders, stiefouders en grootouders krenken haar, maar hebben haar ook sterk gemaakt.

Via haar moeder liggen haar wortels in het Oosten. Nu woont zij in een Oud-Hollandse polder en is Sayasiri vooral een verlegen Nederlandse vrouw. Haar openhartigheid naar mij maakt mij trots. Samen met haar een boek te schrijven over haar levensverhaal vind ik een uitdaging. Haar zoektocht naar een eigen leven is haar uitdaging.

Of een boek schrijven haar zal helpen?

We zullen zien ……

https://robalberts.wordpress.com/2014/06/20/sayasiri-mijn-koningin-voor-vandaag/

https://robalberts.wordpress.com/2014/06/20/sayasiri-een-prinses-van-de-toekomst/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, Kinderen en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Een goed hart, Sayasiri

  1. Suskeblogt zegt:

    schrijven kan je helpen één en ander op een rijtje te zetten, Of ze het daardoor anders zal aanpakken in het leven valt af te wachten. Hormonen laten zich niet altijd leiden door gezond verstand.

    Liked by 1 persoon

  2. bas zegt:

    Ik denk dat het zeker zal helpen .vooral als zij zich gesterkt voelt dat iemand haar wilt helpen die haar ook ziet staan.

    Liked by 1 persoon

  3. fietszwerver zegt:

    ik denk dat zij het wel gaat redden , met wat help zeer zeker

    Liked by 1 persoon

  4. willy zegt:

    sommigen kunnen het van zich afschrijven, anderen dan ook weer niet…

    groeten

    Liked by 1 persoon

  5. John zegt:

    Veel kinderen willen het anders doen dan hun ouders het deden. Veel kinderen slagen daar ook in, en veel kinderen ook niet.
    Het maakt niet uit.
    Een boek schrijven zou haar kunnen helpen van haar verdriet af te komen. Misschien helpt het haar al dat jij haar verhaal leert kennen.

    Liked by 2 people

  6. Frank-103 zegt:

    Baat het niet, dan schaadt het niet, zeggen we hier. En misschien is ze wel een schrijfster in de dop?
    Jouw zin over de herhaalderlijk overspelige uitstapjes bij haar ouders begrijp ik niet, moet dat niet van haar ouders zijn?

    Vriendelijke groet,

    Frank

    Liked by 1 persoon

  7. Paul zegt:

    Schrijven is volgens mij een goede manier om dingen te verwerken of te ordenen, dus wellicht dat Sayasiri daar wat aan heeft. En wel mooi dat jij haar daarbij wilt helpen, Rob. Ook jij hebt een goed hart.

    Like

  8. cat zegt:

    Your article about Sayasiri touched me deeply, Rob … What a brave young woman she is … I could never write a book like that … Many times I can hardly bear reading my little blog writings. Love, cat.

    Liked by 1 persoon

  9. Rebbeltje zegt:

    Nu schrijven van een boek is wel gelijkeen groots voornemen.
    Maar ook het opschrijven van de dingen kan al helpen met het een plekje te geven…
    Wat een verschillen in wat mensen te behappen krijgen…is oneerlijk verdeeld.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  10. Dilip zegt:

    Very inspiring Rob. Wishing all the best for happiness and joy to Sayasiri and great success for your book.
    Regards and cheers 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. bea zegt:

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Sayasiri zal haar weg wel vinden, ze lijkt me een prima meid. Schrijven kan helend werken, en wie weet, ze zou de eerste niet zijn bij wie het tot publicatie komt.
    Nu ga ik nog eventjes verder lezen op je blog 😉

    Liked by 1 persoon

  12. benjamín zegt:

    Schrijven kan zeer confronterend zijn, maar het helpt altijd en het is een uitstekende uitlaatklep.

    Liked by 1 persoon

  13. kakel zegt:

    Schrijven kan heel troostend werken. Je wordt er ook door gedwongen om goed naar je eigen geschiedenis te kijken… Wat een groot compliment dat Sayasiri jou vertrouwt. Een hele geruststelling: ik weet zeker dat jij daar geen misbruik van maakt. Je bent een goed mens!
    Liefs Kakel

    Liked by 1 persoon

  14. logbankje zegt:

    Ze is wel eerlijk en open, misschien wel een beetje te.
    Maar ding van je afschrijven kan helpen, maar je zult zelf de zaken moeten aanpakken.
    Wens je ook heel goede feestdagen toe Rob, even bijtanken. Hans

    Like

  15. sjoerd zegt:

    het raakt mijn hart, zoals het ook vele andere harten zal raken, maar het is ook een vertrouwen, dat zal moeten blijven bestaan. Ze geeft een stuk van haar leven bllot.

    Liked by 1 persoon

  16. meninggever zegt:

    Velen zijn geroepen, weinigen uitverkoren. Een mooi eigen verhaal is niet meteen een boek…sommige boeken baseren zich niet op een echt goed verhaal. Maar als een uitgever er iets mee kan helpt het wel om de emoties van je jeugd kwijt te raken. Maar kan ook in een dagboek hoor….of gewoon je verhaal vertellen aan mensen met twee oren en een mond die kan zwijgen…

    Like

  17. Het brengt haar vast iets vastgelegd, hardop gezegd mag het er zijn. Dat helpt.

    Liked by 1 persoon

  18. Gabrielle zegt:

    Je leest als iemand die veel ziet en begrijpt, die geleerd heeft van het leven. Ik proef dat je ook begrijpt dat dit verhaal nog vers is, kwetsbaar. Elk verhaal heeft zijn eigen moment om vertelt te worden. Als je vraag advies is, dan zou ik zeggen: wees voorzichtig met een vers verhaal.

    Liked by 1 persoon

  19. bedankt voor je bezoekje….
    ik heb de rest van de tekst niet meegekregen, maar ik denk als je iets van je afschrijft dat het zeker helpt

    Like

  20. gewoonanneke zegt:

    Wat een mooi idee om dat samen te schrijven. Veel succes er mee.

    Like

  21. door te vertellen, te herinneren, te schrijven, .. te verwerken .. gaat alles een plaats krijgen en gaat ze waarschijnlijk met heel veel wijsheid aan het volgend stukje van haar leven beginnen!

    veel succes samen!

    Like

  22. Een verwerkingsproces kan lang en lijdzaam zijn maar tegelijkertijd ook helend. Opschrijven is 1 ding. Publiceren een ander. Dingen van je afchrijven werkt therapeutisch. Ik denk voor een goed boek te hebben dat de verwerking van je verleden best al een stuk gedaan is.

    Liked by 1 persoon

  23. Martine zegt:

    Mooi portret.
    Over ieder leven kan je veel verhalen vertellen. Je eigen verhaal van je leven maken is altijd een goed idee. Boek of dagboek, het is jouw verhaal en jij mag het zelf schrijven.
    Ik denk dat het goed is als je zelf de pen pakt 😉

    Liked by 1 persoon

  24. Pingback: De kracht van Sayasiri |

Geef een reactie

