Help Lin aan een hulphond

Jaren terug ontmoette ik bij Groesbeek mijn eerste hulphond. Weekend wandelend van Arnhem via Nijmegen naar Venlo was Groesbeek ons overnachtingsadres. Het landschap rondom Arnhem en Nijmegen is divers. Vlak polderland en steile stuwwal hellingen afgewisseld met de meanderende Rijn en Waal geven een mooie wandeling voor de geoefende wandelaar. Maar ook de wielrenner kan in deze omgeving mooi uit de voeten.

Op het terras bij onze overnachtingsplek werden wij begroet door een speelse jonge hond. De hond werd op dat moment getraind in kleine opdrachten. Het openen van een deur, het oprapen van een gevallen lepel, het werd allemaal met speels gemak voor een lekkernij uitgevoerd. Al met al een genot om naar te kijken. Uiteindelijk leert een hulphond wel 70 vaardigheden.

Onze fikse wandeling zat goed in mijn benen. Gezond moe verlangde ik naar een stevige maaltijd en mijn bed. Maar naar de ondergaande zon turend werd ik mij ook bewust van mijn gezonde lichaam. Een gezond lichaam is jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd. De kleinste en eenvoudigste dingen worden dan opeens moeilijk of onmogelijk.

Op het internet begin ik soms ook aan een lekkere wandeling. Hoppend van blog naar blog lees ik over het leven van anderen. Soms word ik mij dan weer bewust van mijn gezonde lichaam. De kleine kwaaltjes van het ouder worden vallen in het niet bij de tegenslagen van anderen vanaf hun jeugd.

Door het blog van Karen en Lin ben ik op deze blogpost gekomen. Karen (moeder) en Lin (dochter) zijn beiden jong. Lin is daarbij nog eens jong en speels. Mag ik jullie vragen om ook eens bij Karen mee te lezen?

https://karenmee.wordpress.com/help-lin-aan-een-hulphond/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in gezondheid, Kinderen en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Help Lin aan een hulphond

  1. Frank-103 zegt:

    Het is niet eerlijk verdeeld in de wereld, rijkdom, gezondheid, voedsel en bjvorbeeld veiligheid. Gelukkig is het in Nederland mogelijk een meisje als Lin zo te helpen dat ze zoveel mogelijk een ‘normaal’ leven kan leiden.

    Liked by 2 people

  2. constantinoc zegt:

    Opnieuw geldt: goed dat jij er aandacht aan geeft, Rob. Ik ga er meteen even op bezoek.
    Hartelijke groet, Constant Coolsma

    Liked by 2 people

  3. fietszwerver zegt:

    ha die Cees
    ja het zijn pracht honden , zeker nog de pups in opleiding , voor hen is vaak veel nog afleiding ;)\
    maar komen ze door de zware en moeilijke training door zijn het de mensen als Lin die veel aan heb hebben
    ja ik lees hier ook dat het niet eerlijk verdeeld is , en snap dan ook niet dat er nog lui zijn die oorlogje voeren , besteed die miljarden aan hen die het nodig hebben
    late groet , karel

    Liked by 1 persoon

  4. John zegt:

    Ja, en we kunnen ook allemaal van het een op het ander moment afhankelijk worden en zijn. Daar bij stil staan kan ook nooit kwaad.
    Groet,

    Liked by 3 people

  5. jumasy zegt:

    Het is goed even stil te staan bij eigen gezonde lichaam. Ik heb Lins blog gelezen en hoop dat ze er in slaagt een hulphond bij elkaar te sparen/verdienen.

    Liked by 3 people

  6. Erna zegt:

    Mooie blog. ik weet zelf hoeveel vrijheid een Hulphond geeft. http://www.hulphondkaiko.blogspot.com

    Liked by 1 persoon

  7. Het is een aangrijpend blog, van Karen over haar leven met Lin. Ik heb diep respect voor haar!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

