De huiskamer van Joost

Na een rondje Amsterdam op de fiets word ik op een zonnige zondagmiddag door twee dames uitgenodigd om naast hun te komen zitten. In het zonnetje genieten we samen van een paar exclusieve biertjes. We zitten gezellig op het kleine terras voor de huiskamer van Joost. Joost heeft voor elk seizoen een aantal speciaal biertjes van kleine lokale brouwers. Tijdens een volgend bezoekje ontdek ik dat Joost ook een heel goede cappuccino maakt.

Herinneringen uit mijn studententijd komen boven. Een stapel Lonely Planets in de vensterbank laten mij wegdromen naar verre oorden. Maar ook de verhalen van de andere bezoekers komen uit verre oorden. Terwijl ik mijn krant lees luisteren we naar goede muziek.

Iedereen is bij Joost welkom. De huiskamer van Joost is voor mij niet direct om de hoek. Het is voor mij even fietsen. De meeste gasten komen uit alle delen van Nederland en de Wereld maar wonen wel in de buurt. De ene dag zit er een vrolijke brei club aan de grote leestafel. De andere dag ligt de tafel vol met gezellige bordspelen. Voor de muziekliefhebber zijn er regelmatig eigentijdse jamsessions of nostalgische vinyl-avonden.

Bij mij om de hoek worden steeds meer jongeren- en studentenwoningen gebouwd. Het is nu wachten op de broer van Joost. Wellicht dat hij een huiskamer opent in Amsterdam-ZuidOost.

De huiskamer van Joost is namelijk in Amsterdam-Oost.

http://joost-amsterdam.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op De huiskamer van Joost

  1. Plato zegt:

    Klinkt als een gezellig buurtcafe. En op de website zitten ze ook niet om verhalen verlegen.

    Liked by 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ziet er goed uit daar , een gezellig café om een bakkie te doen
    ja er zitten al heel wat studenten in de buurt van station Diemen / Zuid
    beter dan alle kantoren leeg te laten staan
    dus wie weet komt er een of andere Joost op het idee om daar zo iets te beginnen
    en anders fiets je maar een stukje hoor

    Liked by 1 persoon

  3. Bertie zegt:

    Aantrekkelijk, het dorp waar we wonen is te klein anders zou ik ook wel zoiets in de buurt willen hebben. Helaas…

    Liked by 1 persoon

  4. Frank-103 zegt:

    De Kruisberg spreekt me meer aan, ook op fietsafstand, lekkere cappucino en een heerlijke appeltaart. Mag ik je die ook aanraden?

    Liked by 1 persoon

  5. Rebbeltje zegt:

    Ha de drankvoorraad is er al…nu de koffie nog 😉

    Liked by 1 persoon

  6. sjoerd zegt:

    Dat lijkt me inderdaad een mooie aanvulling, de broer van Joost…

    Liked by 1 persoon

  7. constantinoc zegt:

    Ziet er inderdaad gezellig uit. En met een stapel Lonely Planets wordt het meteen al een wereldse ontmoetingsplek. Veel plezier daar!

    Liked by 1 persoon

  8. bas zegt:

    dat klinkt heel goed.

    Liked by 1 persoon

  9. Gezellig, iedere buurt zijn eigen huiskamer

    Liked by 1 persoon

  10. Wat gezellig! kan mij zoiets bijna niet voorstellen. Hier zeker niet terug te vinden, hoe individueler hoe beter…

    Liked by 1 persoon

  11. Een huiskamer in de buurt… waar je ook weer uit weg kunt lopen… nooit weg! 😉

    Liked by 1 persoon

  12. realjager zegt:

    Gezellig bij Joost dus. Leuk om langs te gaan. Volgens mij kom ik daar wel langs in de buurt….

    Liked by 1 persoon

  13. Myriam zegt:

    Is dat een idee om eens te doen als we een weekend in Amsterdam zijn, denk je?

    Liked by 1 persoon

  14. meninggever zegt:

    Ik ken Joost noch zijn broer. Maar als je wat rond rijdt in ons land of reist in de wereld, kom je overal van dit soort lieden tegen. Of oorden waar het goed toeven is en je al snel thuis bent en terug naar de jeugd wordt geleid. Altijd warme plekjes, te koesteren…..net als thuis!

    Like

  15. garfjeuh zegt:

    Klinkt allemaal leuk en gezellig.
    Wijzelf wonen in het Belgenland, maar als we ooit in Amsterdam zijn, en ik zie ergens deze naam, dan zal ik aan deze blog denken. 🙂
    Fijne zondagavond.

    Liked by 1 persoon

  16. Pingback: Lokaal bierlokaal wordt steeds sterker | Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

Geef een reactie

