Vissen naar een goed boek

In een krantenartikel lees ik over viswinkels, boekhandels, parfumerie- en cosmeticazaken. Minder dan duizend boekwinkels zijn er nu in Nederland. Wel stijgt het aantal online gekochte boeken. Bij boeken kan ik me daar iets van voorstellen. Bij vis lijkt mij dat toch weer vreemd. Parfum en cosmetica gebruik ik niet. Online of in een winkel kijk ik dus ook niet uit naar deze producten.

Ronddolen in een boekenwinkel doe ik nog steeds met veel plezier. Al betrap ik mij erop dat een goede recensie ook maakt dat in een online bestelling plaats. En viseten doe ik al een tijdje niet meer …

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Vissen naar een goed boek

  1. Wies de Winter zegt:

    Aanvankelijk was ik nieuwsgierig naar iedereen zijn boek maar na een tijdje begon dat toch allemaal vies tegen te vallen. Tegenwoordig hanteer ik criteria en dat bevalt een stuk beter.

    Het eerste criterium is al behoorlijk triviaal. Het luidt: van een goed boek is pas sprake als ik het op mijn oor kan hebben (mp3).

    Liked by 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ik eet juist veel vis , altijd al gedaan
    parfum en die zooi zal je ook hier niet vinden
    boeken wel weer ,al lees ik minder dan voorheen
    geniet de dag

    Like

  3. zeezicht zegt:

    Vroeger heb ik een klein fortuin uitgegeven aan boeken, welke ik zelfs nog niet allemaal gelezen heb. Maar als je nu ziet dat tweedehands boeken nog niet meer gratis gewenst zijn…

    Liked by 1 persoon

  4. Rebbeltje zegt:

    Zelf lees ik weinig in een boek…erg hè.
    Maar het online winkelen zie ik ook nog steeds als niet echt…groetjes

    Like

  5. terrebel zegt:

    Mensen kopen zelfs kleding online. En sturen vervolgens het meeste weer terug. Ontzettend slecht voor het milieu, al die bestelbusjes!

    Liked by 1 persoon

  6. Bertie zegt:

    Logisch dat online winkelen wint, was te voorzien. Maar ik hoop wel dat daarnaast ook boekenwinkels blijven bestaan.
    En broodjes haring.

    Like

  7. Harrij Smit zegt:

    In de boekhandel wordt de vis steeds duurder betaald 🙂

    Like

  8. sjoerd zegt:

    Als je het zo bekijkt wordt het wachten op een on-line visrestaurant.

    Liked by 1 persoon

  9. Dick zegt:

    Hoewel de boekwinkel mijn favoriete winkel is bestel ik mijn leeswerk toch ook regelmatig online.
    Bij vis kan ik me daar ook niet zoveel bij voorstellen hoewel de ‘lijn’ ofwel ‘vislijn’ een veelbesproken thema onder vissers schijnt te zijn.

    Liked by 1 persoon

  10. Vers (dus ook vis) zal ik nooit online kopen, dat is voor mij een brug te ver. De rest wel, mits ik het niet in de winkel om de hoek kan kopen.
    Boeken alleen digitaal, maar ik geniet nog het meest van snuffelen in boeken bij de boekhandel.

    Like

  11. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    inderdaad die oude steden hebben zeer zeker wat moois , en ook de wegen er naar en er tussen in , ik had een prachtige wandeling
    fijne avond nog
    groet , karel

    Like

  12. fietszwerver zegt:

    Mogge Rob
    Ja gerookte paling is daar genoeg ,ik stop er altijd voor twee zoute haringen
    Geniet de dag

    Like

  13. cat zegt:

    … am not planning on becoming fish food any time soon … you ? Love, cat.

    Like

  14. meninggever zegt:

    Als geoefend boekenlezer ben ik erg voor het behoud van de lekkere boekwinkels waar het nog genieten is tussen al die prachtige titels en genres die me kunnen bekoren. De viswinkel moet vooral dicht bij het water te vinden zijn, ander vertrouw ik het minder. Met cosmetica heb ik minder op, al vind ik wel dat het voor dames een zekere versterkende werking heeft….

    Like

  15. Vis smaakt naar vis en daarom eet ik het niet vaak.. Een bakje kibbelingen vind ik wel lekker, maar echte viseters noemen dat geloof ik weer geen vis. Maar hoe kun je zoiets nou online kopen? Of zouden ze aquariumvissen bedoelen?

    Like

Geef een reactie

