Gezocht: Supporters voor Tanzania

Mijn collega Cynthia de Beer maakt mij enthousiast voor Tanzania. Goed onderwijs, gezondheidszorg, hygiëne en water zijn voor ons in Nederland vanzelfsprekend. Maar voor veel Tanzanianen is dit juist een luxe. Cynthia spreekt warm en liefdevol over haar Tanzaniaanse vrienden. Graag geef ik hier iets van door aan mijn lezers.

Na hun schooltrip vertelden leerlingen van het MLF enthousiaste verhalen:

Serengeti, Lake Manyara, Tarangire en de Ngorongoro Krater zitten blijvend in hun geheugen. Met de mountainbike, te voet of met een ‘bajaji’ (soort brommertaxi) op wildontdekkingstocht, naar een plaatselijke winkeltjes of de wekelijkse Maasai veemarkt, stoeien met de Swahili taal, een partijtje voetbal met Tanzanianen of sieraden maken bij de vrouwen van Selela.

Over het eten is Cynthia enthousiast, de leerlingen hebben daar andere ideeën bij. Ugali het volksvoedsel van Tanzania vraagt een aparte smaak en verfijnde vingers om het lekker te eten.

In Mbaashi bouwde Tanzania Support dit jaar een slaapzaal en sanitairgebouwtje bij de basisschool in het geïsoleerde Mbaashi. Jaarlijks zullen hierdoor voortaan 48 Maasai meisjes extra naar school komen omdat er nu een overblijfmogelijkheid is. De leerlingen van het MLF uit Almere bouwden vorig jaar verder aan de school in Oltinga. Maar er zijn nog meer ambitieuze plannen voor Selala.

Vandaag gaan weer nieuw stel enthousiaste MLF-leerlingen op weg naar Selela, Tanzania. Natuurlijk komen zij terug met geweldige verhalen. Maar nog mooier is dat zij daar meehelpen met het opbouwen van de scholen. Zij nemen ook graag nieuwe leermiddelen mee, wilt u hier een sponsorbijdrage voor geven?

Meer info vindt u op;

https://nl-nl.facebook.com/MLFvoorSelela

IBAN NL08 INGB 065 21 65 214

t.n.v. Stg. ABVO Flevoland inzake MLF in de omschrijving graag Sponsoring Selela vermelden.

Ook op de website van Tanzania Support vindt u meer info;

http://www.tanzaniasupport.org/

Wilt u doneren, t.n.v. Stichting Tanzania Support, Goes; dan kan dat op rekeningnummer
IBAN: NL77 RABO 01.54.80.31.03
Swift-/BIC-Code: RABONL2U

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in gezondheid, Kinderen, Onderwijs, Tanzania en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Gezocht: Supporters voor Tanzania

  1. fietszwerver zegt:

    dank je Rob
    gaat lukken hoor , al hoop ik dat ze me met rust laten en gewoon mijn werk laten doen
    frisse maar zonnige groet

    Like

  2. sjoerd zegt:

    Ik vind het een goede zaak dat ze dat doen, alleen bij het geven van een financiële steun moet je tegenwoordig keuzes maken. Een van die keuzes is Nepal, ook daar is hulp nodig. Aan de andere kant, ook beetjes helpen. Ik denk erover na.

    Liked by 1 persoon

  3. bittytje zegt:

    Ze doen mooi werk, ik zag ze op Facebook. Het is goed dat deze projecten er zijn.
    Natuurlijk heeft Nepal momenteel voorrang maar ik zal dit Tanzaniaproject in gedachten houden, zij verdienen óók hulp.

    Liked by 1 persoon

  4. terrebel zegt:

    Wat een geweldig initiatief! Ja, het begint met bewustwording. Zoals die rijke blanke fashionbloggers die dachten dat zij een reis naar Cambodia hadden gewonnen…zij gingen er inderdaad heen en werden tewerkgesteld in de sweatshops waar hun zo geliefde ‘merkkleding’ wordt gemaakt. Een mooi leermoment.

    Liked by 1 persoon

  5. een ervaring voor het leven!!

    Liked by 1 persoon

  6. fietszwerver zegt:

    ja Rob
    dat deel van het leven is geweest
    nu vrijdag wat feest
    draag ik op aan de collega’s die het niet haalden
    geniet de dag

    Like

Geef een reactie

