Lokaal bierlokaal wordt steeds sterker

Hoewel ik vooral koffie drink bij Joost schreef ik ook over zijn lekkere biertjes. Lokaal, speciaal en lekker is de bierkaart. Op een zondagmiddag ontdek ik opeens dat de plank met sterke drank een metamorfose heeft ondergaan. I.p.v. de mainstream alcoholische flessen is er nu een nieuwe leverancier. Betaalbaar of iets exclusiever zijn er nu Japanse Whisky, Mexicaanse Tequila, Nwe Diep drankjes, Zuidamse jenevers en Berlijnse Vermouth.

De kleine lijst van stevige borrelhappen past hier goed bij.

Het bierassortiment is en blijft natuurlijk ijzersterk!

Ik ben er trots op dat zelfs een biertje met mijn naam wordt verkocht; Rubberen Robbie! Het alcoholpercentage van dit biertje valt mee.

Maar de smaak is weer des te sterker.

Het verhaaltje bij dit biertje is zeker de moeite waard om te lezen: http://joost-amsterdam.nl/?p=162

Het team van Bar Joost in Oost bestaat uit een paar eigenzinnige leuke mensen.

Maar dat kun je natuurlijk het beste zelf ontdekken.

Volgende maand bestaat bar Joost in Oost een jaar. Dat wordt op een leuke manier gevierd. Iedereen is natuurlijk welkom!

https://robalberts.wordpress.com/2015/02/20/de-huiskamer-van-joost/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Lokaal bierlokaal wordt steeds sterker

  1. Ik wil best eens proeven πŸ™‚ !

    Liked by 1 persoon

  2. Juist, dag logje herinner ik me nog goed. Dergelijke kroegjes hebben wij niet meer vrees ik. Of toch niet in de stad misschien in een dorp nog.

    Liked by 1 persoon

  3. Harrij Smit zegt:

    Het is bar en boos daar in de Bijlmer πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Bertie zegt:

    Leuk dat je vernoemd bent πŸ˜‰ Kun je eigen naam drinken. Als je bier lust natuurlijk.

    Liked by 1 persoon

  5. Moet toch niet gekker worden daar in die kroeg! Maar hij loopt goed en dat is veel waard in deze tijd. Je eigen bier… is hij ook echt lekker Rob?

    Liked by 1 persoon

  6. realjager zegt:

    Vroeger dronk ik regelmatig een biertje maar tegenwoordig heel soms nog in het hotel en met vakantie. Toch kan ik een lekker beertje nog steeds wel waarderen hoor… Altijd leuk om ook je eigen naam bier te hebben!

    Liked by 1 persoon

  7. bloggersterk zegt:

    Het draagt ook mijn naam dus, maar…..ik hoop niet dat dat ‘Rubberen’ op de smaak slaat. Of is het de souplesse waarmee je onderuit gaat als je er maar genoeg van gedronken hebt?

    Liked by 1 persoon

  8. sjoerd zegt:

    Het wordt tijd dat ze in Holland ook eens echte bieren gaan maken…

    Liked by 1 persoon

  9. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja leuk een eigen pintje πŸ™‚
    zo dronk ik laatst een heerlijke Keizer Karel
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  10. Moniek Baars zegt:

    Heeft Joost de Rubberen Robbie speciaal voor jou aangeschaft?

    Liked by 1 persoon

  11. Lewies Mymer zegt:

    Ek het gister ’n Belgiese bier hier aan die suidpunt van Afrika gedrink, Chouffe Soleil. Effe soet vir my smaak, maar tog heel aangenaam.

    Liked by 1 persoon

  12. bas zegt:

    prachtig ik hou wel van eigenzinnige mensen die soms durven tegen de gevestigde stroom in te roeien

    Liked by 1 persoon

  13. Ik ben geen bierdrinker maar om een biertje met je eigen naam te hebben lijkt me wel heel erg cool en zou dit dan ook zeker eens proberen.

    Liked by 1 persoon

  14. Suskeblogt zegt:

    als dat maar goed afloopt ! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  15. meninggever zegt:

    IK woon min of meer op steenworp afstand van de lokale horeca. Kom er af en toe en drink dan wel eens een biertje of zo. Maar liefhebber? Nee…. Nou ja, van het Tsjechische Pils, stram, lekker, en goed voor een licht hoofd. Maar dat is zo sporadisch dat ik bijna als een niet-drinker door het leven kan………

    Liked by 1 persoon

  16. Myriam zegt:

    Rubberen Robbie, hahahahaha, is dat een biertje?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

