Cherylyn Vanzuela, een ontmoeting

Met bewondering en respect kijk ik naar jonge mensen. Van Filipijnse afkomst vertelt Cherylyn dat zij thuis Tagalog en Duits spreekt, terwijl wij Engels praten met elkaar. Mijn interesse wordt gewekt door de professionele camera die zij draagt. Op haar website zie ik later dat zij ook de beeldtaal met haar camera spreekt.

Voor Braziliaanse graffiti komt zij naar Heesterveld. In 2014 is de H-buurt van Amsterdam-ZuidOost getransformeerd in een gigantisch kunstobject. Maar eigenlijk zoekt zij het verhaal achter de mensen. Op mijn blog schrijf ik met letters, woorden en zinnen verhalen over mensen. De foto’s van Cherylyn geven het verhaal achter de mensen in beelden. De graffiti in de H-buurt is nu nog steeds aanwezig en vrij toegankelijk voor bewoners en bezoekers. Het zijn sprekende beelden. Ik kijk er naar uit om Cherylyn’s foto’s van deze beelden te zien.

Een van mijn Nederlandse blogvrienden vertrekt binnenkort naar de Filipijnen. Jeanette beschrijft op haar blog hoe zij haar spullen reis klaar maakt. Cherylyn is al zo mobiel. Haar camera draagt zij op de rug, bovenop haar rugzak. Op de Filipijnen is zij groot met haar 1.54. In Nederland is zij echter kleiner. Het opklapbare krukje dat zij meedraagt maakt het haar mogelijk om op gelijke hoogte te komen met het maken van portretfoto’s. Met het skateboard is zij jong, mobiel en sportief tegelijkertijd.

Samen met medestudenten is Cherylyn Vanzuela in Amsterdam. In Keulen komt er uiteindelijk een expositie van hun gezamenlijke fotowerk.

Ik kijk er nu al naar uit.

http://vanzuela-photography.com/

http://leavingholland.com/whats-in-my-backpack/

http://www.rua-art.org/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Filipijnen, Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Cherylyn Vanzuela, een ontmoeting

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    mooie foto’s van mooie mensen in mooie en minder mooie omgevingen
    prachtige graffiti in de H-buurt , fleurt er van op
    ja deze reizigers , zijn jong en reizen licht bepakt
    leuk detail het opklap krukje 🙂
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. benjamín zegt:

    Ik heb me even doorgeklikt naar de website van Cherylyn. Nou moe, ze kan er wat van! Sprakeloos is mijn bewondering, dus doe ik er verder maar het zwijgen toe.

    Liked by 1 persoon

  3. Rebbeltje zegt:

    Doorklikken moet wachten tot ik weer thuis ben…ook hier open ik de sites niet en reageer via de lezerslijst…
    Maar ben wel nieuwsgierig naar de foto’s dus ga zeker nog een keer klikken..
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  4. Geweldig jonge mensen die zo de wereld kunnen verkennen. Dan denk ik, had ik het ook maar gedaan. Had had, die tijd is weg jammer genoeg. Het beste maken van wat we nu nog hebben.

    Liked by 1 persoon

  5. Dat zal best een kleurrijke expositie worden. Ze maakt goede foto’s en aan het Haagse project te zien, denk ik dat er hele mooie en kleurrijke foto’s te bewonderen zijn.

    Liked by 1 persoon

  6. kakel zegt:

    Leuk als jonge mensen zo flexibel zijn. Dat is de beste manier om in het leven te staan, maar het is niet iedereen gegeven. Prachtige foto’s maakt ze!
    lieve groet
    Kakle

    Liked by 1 persoon

  7. bloggersterk zegt:

    Een diepe buiging voor haar foto’s: thuis in alle genres!

    Liked by 1 persoon

  8. Bertie zegt:

    Prachtig! Leuke blog ook.

    Liked by 1 persoon

  9. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    we hadden veel plezier gister en ook een interessante dag daar bij Neeltje Jans
    vandaag maar zien wat komt
    geniet de dag

    Like

  10. Wat een bijzondere contacten hebt jij Rob! Een zeer intelligent meisje lijkt me!
    Hopelijk vindt ze wat ze zoekt…
    Groetjesss

    Like

Geef een reactie

