Fietsen met Mark en Mildred

Voor de tweede keer weet Mark een probleempje bij mijn fietsen op te lossen. De eerste keer bleek er een verkeerde versnellingskabel op mijn fiets te zitten. Nu ontdekte Mark dat er een ringetje miste. De verkeerde kabel maakte dat het schakelen steeds problemen gaf. Het ontbrekende ringetje maakte dat mijn achterwiel alle kanten op zwabberde.

Het rare is dat de eerste servicebeurten bij allebei de fietsen door de verkopers van een andere winkel zijn uitgevoerd. De probleempjes zijn vreemd genoeg daar niet ontdekt.

Terwijl ik op mijn fiets wacht geeft Mildred een fietsles aan een kind. De moeder staat machteloos en moedeloos toe te kijken. Het jongetje heeft in twee jaar tijd niet leren fietsen op zijn nieuwe fiets. Meelopend geeft Mildred op het Bijlmerplein aanwijzingen aan de jongen. Trappend, sturend en remmend krijgt het mannetje de slag steeds beter te pakken. Het meelopen van Mildred veranderd in meehollen. Tot tranen geroerd ziet de nu trotse moeder dat haar zoon kan fietsen.

Lachend bekijk ik vanuit de winkel het tafereel. Naast mij ontdek ik een computer en meetinstallatie. Met het precies opmeten van de lichaamsmaten kan iemand nu een fiets op maat bestellen bij Marc Bikeshop. Ook voor het juiste fietszadel is er een computerprogramma aanwezig.

Van maandag tot en met zaterdag is dit beste leerbedrijf van Nederland open. Mildred staat vooral in de winkel en Mark zwaait de scepter in de werkplaats. Maar ook een leerling krijgt zijn kansen in deze topzaak.

Mocht u in Amsterdam wonen, dan weet u dat uw fiets in goede handen is bij deze fietsenspeciaalzaak!

http://www.marcbikeshop.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Fietsen met Mark en Mildred

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    dit doet mijn fietszwervers hart goed
    fijne dag en veel fiets plezier

    Liked by 2 people

  2. perdebytjie zegt:

    Gelukkige kind wat nou kan fietsry,na Midred se lessie!

    Liked by 2 people

  3. bloggersterk zegt:

    Fietsen maken is iets heel anders dan fietsen verkopen. Doe mijn dan ook maar een verkoper met overall en smeer onder zijn nagels. Die weet wat hij verkoopt. Ze worden wel erg zeldzaam dus:Leve De Vakman!

    Liked by 2 people

  4. logbankje zegt:

    Een vergelijkbaar probleem met de fiets van zoon gehad, ook niet opgemerkt bij de aflevering. Hans

    Liked by 2 people

  5. sjoerd zegt:

    Een goede fietsenmaker is goud waard. Maar meestal doe ik alles zelf.

    Liked by 2 people

  6. realjager zegt:

    Ik woon ietwat zuidelijker maar misschien kom ik er eens langs hardlopen 🙂

    Liked by 2 people

  7. cat zegt:

    … o, those early bicycle stories!!! … growing up in Denmark , Holland and Germany, I sure would have a lot of bicycle stories to tell, friend Rob … learning on a neighbours big bike was maybe the most “educational” one … since it got me a bloody nose, and his front tire bend out of proportion bad … then, after I finally got the hang of it, there was no stopping me( besides roller skating, still being my all time favourite) … even off to school 9km one way … rain or shine … though today? … I can be happy to be able to walk 2 blocks … but that’s okay too … keep on smiling, eh? … and so will I … Love, cat.

    Liked by 3 people

  8. fietszwerver zegt:

    ja dat doet de zon Rob
    mijn kleuren zijn die van een fietser 🙂
    wie weet heb of neem ik de tijd om de rest bij te laten kleuren
    maar er is een maar , ik heb heel veel geduld , maar een uur in de zon liggen wentelen als een wentelteefje , is wel de max
    fijne zondag ook
    met een zonnige fiets groet

    Liked by 2 people

  9. Rebbeltje zegt:

    Een beetje reklame maken voor een goede fiets en goed afgesteld op maat wat wil je nog meer 😉
    Groetjes

    Liked by 3 people

  10. Mooi, mensen die op details letten.
    Daar kunnen er niet genoeg van zijn….

    Lachgroet Annette 🙂

    Liked by 2 people

  11. staartje zegt:

    Dit is een fietszaak zoals een fietszaak hoort te zijn. Kinderen moeten de ruimte krijgen om te kunnen leren fietsen. Je moet kunnen vallen, proberen en een hollende ouder bij de hand hebben. Ik woon niet in Amsterdan, maar anders ging ik naar Mark en Mildred. Onze fietsen worden wel steeds geavanceerder… vijftig jaar geleden hadden we slechts twee modellen: dames en heren. Ook kon je achterop springen

    Liked by 1 persoon

  12. Zilvertje zegt:

    Wij hebben hier ook zo een goede zaak, heerlijk is dat als er vertrouwen is en hulp en je niet het gevoel hebt dat het vel over je neus wordt gehaald.

    Ik denk dadelijk terug aan al mijn vier kinderen en het leren fietsen, zo spannend, ineens gaat het, maar dan zo bang dat ik ze zie vallen, ik weet nog zelf hoe pijnlijk die eerste periode was, altijd had ik schaafwonden na het nemen van een bocht.

    Liked by 1 persoon

  13. Een goede fietsenmaker is goud waard. Ik heb een lekke band 4 keer geplakt en vier keer bleef het ding leeg lopen. De fietsenmaker had het binnen 2 minuten gefikst. Dan voel ik me zo’n sukkel. 😦

    Liked by 2 people

  14. Yvonne zegt:

    Rob ik heb besloten om testoppen met mijn site.
    Wens je alle goeds toe.
    Groetjes van yvonne

    Like

  15. Rob Alberts zegt:

    Jammer dat je stopt.
    Natuurlijk wens ik jou ook veel goeds toe.

    Vriendelijke groet,

    Like

  16. fietszwerver zegt:

    zou zo maar kunnen Rob
    dinsdag wandel ik weer 🙂
    nachtelijke groet

    Like

  17. een goeie fiets + -maker is een ware luxe! 😀

    Liked by 1 persoon

  18. Ivar Wakker zegt:

    Service
    zou standaard
    moeten zijn
    Maar een fiets past
    ook in het rek
    of tegen een boom
    Dat moet dan
    wel voorzichtig
    dat is toch
    niet al te doorzichtig
    Want dan heb je kans
    op schade

    Liked by 1 persoon

  19. EJW zegt:

    Mooi blog over fietsen. Zelf ben ik ook een echte fietsliefhebber. Op vakantie had ik een leenfiets en die was verschrikkelijk bij lange tochten. Thuisgekomen waardeerde ik mijn Gazelle(f) weer enorm. Heb meteen fluitend een grote tocht gemaakt

    Liked by 1 persoon

  20. Wat een leuke reclame voor je favoriete fietsenwinkel!
    Veel waard dat je erop kunt vertrouwen dat alles goedkomt als je een probleem hebt.

    Zo… bijna bijgelezen 😉
    Groetjesss

    Liked by 1 persoon

  21. henk50 zegt:

    De beste fietsenzaken zijn de zaken waar de eigenaar zélf van fietsen houdt, én van zijn klanten, natuurlijk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

