Waar gaan we naar toe?

Het vergaren van informatie kan op verschillende wijzen, analoog of digitaal.
Het verwerken van informatie kan ook op twee manieren; volgend kopierend of zelfstandig.

Toch ontdek ik meer en meer dat mijn normen en waarden en levenswijze door mijn ouders zijn gevormd.

 

Zo maar een overdenking ….

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Kinderen, persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Waar gaan we naar toe?

  1. Rebbeltje zegt:

    Een goede ondergrond doet dat met je 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn normen en waarden inderdaad voor een groot deel, maar mijn levenswijze toch absoluut niet, Rob. Juist het tegenovergestelde zelfs. Ahum… zou je kunnen stellen dat juist ook dát door mijn ouders gevormd is… Leuke overdenking, dat wel 😉

    Liked by 1 persoon

  3. bloggersterk zegt:

    Door je ouders gevormd of door jezelf behouden, omdat ze waardevol voor je zijn? Ik denk dat je hierin zonder meer ook een eigen keuze in hebt gemaakt, bewust of onbewust.

    Liked by 2 people

  4. fietszwerver zegt:

    een paar woorden
    vele meningen
    maar ik denk ook dat bij de meesten van ons , onze ouders een goed en volgzaam voorbeeld waren

    Liked by 1 persoon

  5. Bertie zegt:

    Je eerste levenslessen blijven je bij, ondanks een andere manier van denken steken ze af en toe de kop op, is mijn ervaring. Maar dat wil niet zeggen dat ik diezelfde normen en waarden aanhang. Ik weeg ze tegen elkaar af, soms verwerp ik ze resoluut, een enkele keer volg ik ze.

    Liked by 1 persoon

  6. sjoerd zegt:

    Ik heb dat idee nooit gehad en ben mijn eigen weg gegaan. Beïnvloedt door het boeddhisme weliswaar, maar toch mijn eigen weg. De weg van mijn ouders was nooit die van mij. Mijn vader is inmiddels overleden, van mijn moeder weet ik niet eens waar ze woont.

    Like

  7. Morgaine zegt:

    Dat is wat ik nu ook ondervind, al enige jaren maar de fundatie is gewoon goed, nog steeds 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  8. Thérèse zegt:

    O zeker, dat denk ik ook, maar tegelijkertijd ook wel door mijn broers en zus en de vriendenkring.

    Liked by 1 persoon

  9. wdfyfe zegt:

    It was scary the first time I sounded like my father but now I’m used to it.

    Liked by 1 persoon

  10. realjager zegt:

    Die hebben voor mij ook een sterke invloed gehad maar dat kan ook net andersom werken hoor en dat geld vooral voor mijn broertje die doet het net allemaal anders…

    Liked by 1 persoon

  11. meninggever zegt:

    Ik kan niet bogen op het verkrijgen van echte normen en waarden van huis uit. Daarvoor werd er gewoon te hard gewerkt. Nee, ik moest het mijzelf bijbrengen. Samen met een streng katholieke opvoeding en behoorlijke opleiding is me dat toch aardig gelukt. Ben ik daar gelukkig mee? Zeker! En de ouders zouden, ware zij nog in leven, best tevreden en trots zijn denk ik.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

