internet ……

pinterest, youtube, skype, tumblr, facebook, twitter, wordpress, imgur, instagram, foursquare, linkedin, viber, ik schreef er eerder al eens over.

Mijn blog heb ik van punt.nl naar wordpress.com verhuisd. Door migratieproblemen zijn veel bloggers gestopt. Ook zijn veel bloggers naar facebook overgestapt. Ik blijf echter met plezier mijn verhalen op het internet plaatsen. Met het facebooken ben ik weer gestopt. Wel probeer ik actief deel te nemen aan de inhoudelijke discussies op Linkedin. En tegenwoordig stuur ik bij mijn emails een aboutme.

Wel heb ik al langer ergens in mijn wachtrij van blogs een paar aantekeningen over onze kwetsbare afhankelijkheid van zwevende teksten. Wat gebeurt er met al onze kennis opgeslagen in digitale wolken?

Soms fantaseer ik over een moderne Steen van Rosetta. Hoe wordt er over een Eeuw of langer gezocht tussen alle afspeelapparatuur en geheugendragers?

Vervelend genoeg is het probleem van afspeelapparatuur en geheugendragers nu ook aanwezig. Maar nu zit de kennis gelukkig nog in levende personen. Maar hoe zal dit over pakweg 5.000 jaar zijn? Zal men dan vooral onderzoek doen naar onze autowegen en spoorwegen? Zoals wij nu het leven van verloren maatschappijen, culturen en beschavingen proberen te ontdekken door het onderzoeken van gevonden artefacten en ruïnes? Dat mijn internet gegevens over 5.000 jaar volledig verdwenen zijn lijkt mij duidelijk.

http://about.me/robalberts

https://robalberts.wordpress.com/

https://www.linkedin.com/in/robalberts

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op internet ……

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja hoe het er dan uit zal zien , wie het weet mag het zeggen
    zijn onze blogs ergens nog terug te vinden in 1 of andere cloud
    ik in ieder geval kan het je niet vertellen
    wel hoop ik dat monumentale bomen er nog zijn of bomen in het algemeen

    lenteachtige groet

    Like

  2. Hillechien zegt:

    ach ja als we toch een glazen bol hadden.

    Like

  3. Dat laatste weet je niet, Rob. Misschien kom je wel in de toekomstige geschiedenisboeken!

    Like

  4. staartje zegt:

    Over 5000 jaar vinden ze deze stukjes en constateren dat er heel actieve mensen waren !

    Like

  5. bloggersterk zegt:

    Het zou mij ook niet verbazen als alle digitalia er over 5000 jaar nog gewoon zijn, als je ziet hoe vaak artikelen en sites gekopieerd worden, gedeeld en dubbel redundant opgeslagen….. Terugvindbaarheid zou een issue kunnen zijn, maar ja….over 5000 jaar zijn die digitale archeologen zo knap.

    Like

  6. Korreltje zegt:

    Mooi om over na te denken ja.

    Like

  7. Rebbeltje zegt:

    Ook ik heb mijn punt gesloten met een punt…
    Maar blogger en wp zijn mooie vervangers en smoelenboek is alleen maar handig voor foto’s die ik dan van de kleinkinderen gelijk binnen kan halen 😉
    Groetjes

    Like

  8. Bertie zegt:

    Alle berichten blijven in de ether voor eeuwig, denk ik. Of zolang als de ether blijft bestaan. . Misschien gefragmenteerd, wie weet wordt er ooit een cloud-defragmentatieprogramma ontwikkeld. 😉

    Like

  9. zeezicht zegt:

    Ach ja, al die rages gaan een tijd mee en dan word je dat vroeg of laat beu…
    Jij moet schrijven waar jij je goed bij voelt.
    En FB is een regelrechte ramp geworden. Je hebt er niets meer te zeggen en zij beslissen wat je eerst moet lezen…
    Ik heb mijn account daar verwijderd en ben gewoon opnieuw gestart met enkele groepen die mij interesseren. Tot… ik het weer beu ben… 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Morgaine zegt:

    hahahaha web-log.nl heeft al bewezen dat het al veel sneller allemaal kan verdwijnen, we zullen het niet meer zien of meemaken en wie weet is de wereld dan eindelijk toch een keertje vergaan 😉

    X

    Like

  11. realjager zegt:

    Ik ben ooit van web-log naar wordpress verhuisd en had dat ook een beetje. Ik heb ook nog eens een punt aangemaakt en dat was niks, dus ik bleef bij web-log…toen….

    Like

  12. Alleen Elvis blijft bestaan 😉

    Like

  13. Ook ik was eerst bij weblog… ben overgestapt door de problemen naar wordpress.
    Mijn eerste blog heb ik ruim 10 jaar gehad. In januari van die jaar weer begonnen, en ik doe het ook nog steeds met heel veel plezier. Facebook en Linkedin heb ik ook. FB vind ik leuk vanwege de buitenlandse contacten. Maar met de laatste doe ik eigenlijk niks. Alleen een paar mensen volgen. Alles verandert en gelukkig willen we niet weten wat en wanneer en waar enzovoort…
    Groetjesss

    Like

  14. Kakel zegt:

    Ik denk dat wij over 5000 jaar niet meer interessant zijn. Iedereen weet álles van ons. En zodra je alles weet, is de verrassing er af 😉

    Like

  15. meninggever zegt:

    Over 5000 jaar weten ze niet eens meer welke taal we spraken, laat staan schreven…..

    Like

  16. Sheila @ beineffable.com zegt:

    Een moderne steen van Rosetta! Dat klinkt super interessant. Ik vind die steen van Rosette namelijk zo fascinerend. Ik heb hem al een paar keer mogen bewonderen en vind het interessant dat dankzij die steen de basis is gelegd om hiërogliefen te ontcijferen. Hoe bijzonder is dat? Dat dat gelukt is doordat er 3 schriften op gekerfd zijn, ooit.

    Ik heb trouwens je about link gelezen. Je lijkt me een geweldige docent doordat je je werk ook als passie ziet. Ik had het er gisteren nog toevallig over. Een vriendin zei dat ze geschiedenis nooit leuk had gevonden. Ik wel, ik ben echt een nerd wat dat betreft. Maar ik had ook een geweldige docent. Met zoveel passie en enthousiasme kon hij vertellen. Iedereen hing aan zijn lippen. Ook al ging het over het ontstaan van een theezakje, bij wijze van. En ik denk dat een docent met passie echt de basis vormt van je eigen interesses of in ieder geval dat wat blijft hangen. Dus bedankt daarvoor, namens alle pubers die het nog niet beseffen hoe fijn het is dat je een passievolle docent mag hebben!

    Like

Geef een reactie

