Buikdansen?

Al jaren loop ik met een tonrond buikje rond. Zoals ik ook al jaren probeer om af te vallen. Met moeite heb ik de andere kant van 100 kilo gevonden. Maar nog steeds ben ik te dik. Op de vraag of ik muziekles ga geven heb ik mijn leerlingen dan ook maar verteld dat ik buikdansles ga geven.

Elke school heeft haar eigen systeem. In mijn rooster staan studieuren. Op een andere school had ik stipuren of invaluren. Op vaste momenten van de week kan ik zo een zieke collega vervangen. Dit kan op verschillende manieren; een extra lesuur in mijn eigen vak, huiswerkbegeleiding of een reken- of taalles.

Voor een ontruiming van het gebouw is mijn stem uitermate geschikt. Maar muzikaal ben ik zeker niet. Mijn collega Muziek vervangen vraagt dan ook enige improvisatie. Buikdansen vonden de eerste klassers een mooie oplossing. Voor mij is het mijn eerste bezoek aan het muzieklokaal.

Terwijl ik vraag om de huiswerkspullen op tafel te leggen wordt er wat geroezemoesd. Vrij snel zijn een aantal kinderen aan het zingen. Waarop gevraagd wordt of zij hun muziekopdracht mogen doen. Vol bewondering luister ik daarna naar de hele klas die a capella een lied zingen. Na mijn complimenten begint iedereen aan zijn huiswerk. Ik kan rustig mijn rondje lopen en her en der een complimentje uitdelen. Natuurlijk help ik ook de leerling die even een zetje nodig heeft met een moeilijke opgave.

Als ik mijn collega Muziek vertel dat iedereen toonvast het lied heeft meegezongen kijkt zij mij verbaasd aan. Normaal geeft zij ondersteuning met de piano ….

Lesgeven is en blijft leuk!

Met mijn buik dans ik op mijn werk!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Kinderen, Onderwijs, persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Buikdansen?

  1. staartje zegt:

    Wat een heerlijk verhaal, Rob

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi staaltje zelfrelativering. Een kunst, nog beter dan buikdansen!

    Liked by 1 persoon

  3. Hillechien zegt:

    zulke leraren worden schaars Rob, respect

    Liked by 1 persoon

  4. fietszwerver zegt:

    ik denk dat je een goede invloed hebt en het zonder piano af kan
    anders had er denk ik ook geen kind meer in de klas gezeten 🙂 toch
    en dat buikje , niet te veel over in zitten , wordt het groter van

    natte groet

    Liked by 1 persoon

  5. gewoonanneke zegt:

    Goh zag het al helemaal voor me dat buikdansen 😄 Je moet als leerkracht ook wel flexibel zijn

    Liked by 1 persoon

  6. sjoerd zegt:

    Dan zitten wij met hetzelfde probleem. De magische 100 grens… Ik ga toch nog eens een poging doen om daar wat vanaf te halen… Maar buikdansen was nog niet in me opgekomen.

    Liked by 1 persoon

  7. Rebbeltje zegt:

    Zie het helemaal voor me en zeker na het zien van de aankondiging stoere mannen op tv 😉
    Zie het maar als een extra opslag voor moeilijkere dagen…hoofd omhoog en buik vooruit en trots zijn op wat of wie je bent is veel belangrijker.
    Mooi verhaaltje heb je hierboven staan…het leven van de invaller is niet altijd makkelijk maar wel leuk zo te lezen.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  8. bloggersterk zegt:

    Gewoon een man met ‘inhoud’en een mooi verhaal over de muziekles. Waarschijnlijk waren die kinderen wat blij, dat ze een keer niet over die jengelende piano heen hoefden te zingen 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Bertie zegt:

    Knap bedacht en ook nog sympathiek!

    Liked by 1 persoon

  10. Kakel zegt:

    Vreemde ogen dwingen 😉 Wat een kleurrijke invulling van de muziekles, Rob. Ik kan me voorstellen dat je graag gezien bent door collega’s en leerlingen.
    Muzikale groet!

    Like

  11. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    nu ik kon komende donderdag nog wel eens geluk hebben

    groet waait terug

    Like

  12. de ene ondersteunt met piano ..

    de andere met zijn buik .. 😀

    Like

  13. Ik houd ervan, van zelfspot! Heb ik zelf ook!
    Goh, als je nou eens had gebuikdanst terwijl je leerlingen a capella zongen … kun je helemaal niet meer stuk bij die jongelui 😉
    Al dansende groet ik je!

    Like

  14. els zegt:

    Flexibiliteit wordt tegenwoordig hoog gewaardeerd Rob, dus laat dat buikje maar dansen! 😉

    Like

  15. Jaixy zegt:

    Hihi ik ben wel benieuwd naar een buikdans filmpje

    Like

  16. Jan Jaap zegt:

    Kan ik een paar kilo van je overnemen? Ik weeg slechts 60 kg bij een lengte van 1.75 m. In deze tijd van het jaar heb ik het altijd koud, dat krijg je als je geen grammetje vet op je lijf hebt….

    Like

  17. Svara zegt:

    Als je op deze manier over je werk schrijft weet ik zeker dat je een leraar bent die dansend en spelend met leerlingen omgaat.
    Fijn!

    Like

Geef een reactie

