Hans Meiboom, een ontmoeting

Jammer genoeg loop ik minder en minder in mijn stadsdeel. Toch zijn er een aantal sleutelfiguren die ik geregeld tegenkom. Hans Meiboom is daar een voorbeeld van. Als organisator van diverse cultuurevenementen ligt dat natuurlijk ook voor de hand.

De Bijlmerbios en Metromovies bezoek ik graag! Hans is daar een van de organisators van. In een gesprek blijkt dat Hans meer ambities heeft. Al zijn er ook nogal wat hobbels te nemen:

Het gekrakeel en geruzie binnen de bestuurscommissie is zeker niet bevorderlijk voor een lokaal cultuurbeleid te noemen. Ondanks coaching, mediation en goed bedoelde plannen van aanpak blijft de interne verdeeldheid van de lokale politiek verlammend werken op mooie en vernieuwende initiatieven. De werkwijze van het plaatselijke ambtenaren apparaat is het beste te omschrijven met het sprookje “ De kleren van de Keizer”. Kennis van zaken is nauwelijks te ontdekken. De trainerende wijze waarop regels en afspraken worden veranderd maken het ambtenarenapparaat onbetrouwbaar en wispelturig.

Het enthousiasme waarmee Hans Meiboom nog steeds ideeën ontwikkelt bewonder ik daarom des te meer.

Terwijl wij de mooie kanten van de Bijlmerbios en Metromovies doornemen begint Hans over de mogelijkheden van de Amsterdamse Poort. De combinatie van woonwijk en winkelcentrum is niet echt geslaagd te noemen. De vele leegstaande winkels zijn daar een voorbeeld van. Hans oppert om hier culturele pop up stores van te maken. Kunst in de wijk geeft mogelijkheden. Het ondernemersbloed van Hans stroomt door een hart voor kunst. Een beter combinatie is lijkt mij niet mogelijk.

Ik kijk uit naar het volgende evenement dat door Hans Meiboom wordt georganiseerd! Met betrokken bewoners zo als hij moet het wel goed komen met de kunst in Amsterdam-ZuidOost.

http://www.studiomeiboom.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, persoonlijk, Politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Hans Meiboom, een ontmoeting

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    plannen genoeg , maar niet echt medewerking van de lokale politiek
    die zullen zo hun eigen straatje willen plaveien , denk dat je dat overal wel tegen komt
    dat deze Hans goed werk doet is in de link hier goed te zien

    koude zonnige groet

    Liked by 1 persoon

  2. Jaixy zegt:

    Mooi zeg zo’n persoon die zich zo inzet voor de wijk.

    Liked by 1 persoon

  3. sjoerd zegt:

    Somige mensen hebben echt een visie over bepaalde zaken…

    Like

  4. Ron zegt:

    Beste Rob, zaterdag heb ik bij de Aldi een verbruiksmeter gekocht voor elektrische apparaten. Ik weet dat jij nogal milieubewust bent, nou je staat compleet te kijken.Ik was heel nieuwsgierig naar het verbruik van mijn computer. Dat schommelt bij gebruik van 80 tot 150 watt. Wat mij het meest heeft verbaasd is dat de slaapstand net zoveel verbruikt, ongeveer 4 watt, als compleet uit. Hij blijft dus stroom verbruiken.Nou heb ik een verlengsnoer met een schakelaar dus uit is bij mij uit.Let wel, hij verbruikt heel veel stroom bij opstarten. Dus misschien nog voordeliger om het ding ’s nachts op slaapstand te laten staan.Moet ik nog achter zien te komen. Groet

    Liked by 1 persoon

  5. bloggersterk zegt:

    Is er voor die politici daar in de Bijlmer niet ergens een plek waar ze met elkaar kunnen spelen, zonder dat het impact heeft op de samenleving? Misschien nog een tribune er omheen bouwen, toegankelijk voor iedereen, zodat de bevolking en jij met je leerlingen er plaats kunnen nemen om te leren hoe politiek niet bedreven moet worden. Hoewel…..die tribunes zijn er geloof ik al in het stadhuis, alleen die invloed moet nog in andere verantwoorde handen worden gelegd…..

    Liked by 1 persoon

  6. Bertie zegt:

    Doodjammer, zulke narigheden doden elk initiatief

    Like

  7. Fijn dat er nog steeds mensen zijn die er wat van willen maken. Als iedereen het bijltje er bij neergooide zou het niet best zijn.

    Liked by 1 persoon

  8. meninggever zegt:

    De Amsterdamse Poort is best een aardig centrum, maar straalt te weinig allure uit. Daarbij is het soms best naargeestig om in straatjes te lopen die worden bevolkt door bij elkaar hangende lieden langs met staal versterkte winkelpuien die deels dicht zijn. Nee, het heeft meer nodig dan alleen maar een paar goede plannen. Er moet echt een bezem doorheen….

    Like

  9. Plato zegt:

    Jammer dat het niet goed gaat met de A’damse poort. Prima idee om het nieuw leven in te blazen. Misschien is zijn idee heel goed, kan ik niet beoordelen. Maar mocht het niet zo zijn dan zou, in samenwerking met de bestuurderen, toch gewoon een denktank aan de gang kunnen gaan om andere oplossingen te verzinnen. ’t Moet kunnen.

    Liked by 1 persoon

  10. Hans Meiboom zegt:

    Leuk stuk, Rob. En ieder dank voor de complimenten.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

