Food truckje

Een medeblogger wees mij op de volgende zin:

In de praktijk voegen die wielen verbazend weinig toe, zodat de affaire meestal neerkomt op een ‘artisanaal’ broodje kapsones dat 8,95 kost, en dat je staand in de motregen moet opeten terwijl de ambachtelijke ketchup over je kin druipt en de baardige uitbater in steenkolenengels aan stonede Finse toeristen probeert uit te leggen dat de ‘pulled pork’ vervaardigd is van zingend geslachte montessorivarkens die achttien uur in de biologisch mahoniehout gestookte oven hebben liggen slowcooken; waarna die Finnen alsnog, geschrokken van de prijs, zigzaggend op hun huurfiets afdruipen naar de snackbar.

(copyright De Volkskrant, Sylvia Witteman)

ย Zelf zit ik liever aan een tafel als ik eet. Op straat eten vind ik maar niets!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Food truckje

  1. fietszwerver zegt:

    ๐Ÿ™‚ ja ik ook Rob
    maar de zin is wel mooi
    alleen is mis iets waar uit ik kan opmaken waar de wielen voor zijn ๐Ÿ™‚

    ontbijt groet

    Liked by 1 persoon

  2. Jaixy zegt:

    Ik ben ook echt van het zittend eten….Hahaha ga ik nu ook maar even doen

    Liked by 1 persoon

  3. schrijfsels zegt:

    Ik moest het een paar keer lezen maar snap de zin nu echt helemaal. En eten, dat doe ik het liefst zittend, mรจt mes en vork

    Liked by 1 persoon

  4. Daenelia zegt:

    Oh, ik weet het niet, hoor. In een parkje zitten, in de zon, met een bekertje koffie en een croissantje kan toch heel fijn zijn:) Of een lekker gevulde ‘wrap’, terwijl je staat uit te kijken over een zonnig meertje. Zonder bestek!
    Als er mensen zijn die inderdaad te graag van hun geld af willen in een soort van kleren-van-de-keizer situatie, moeten ze dat lekker zelf weten. Eten is niet per se lekkerder als het uit een wagentje met wieltjes komt. Maar het wordt er ook niet spontaan beter van door er tafeltjes naast te zetten, met bestek.

    Liked by 2 people

  5. Morgaine zegt:

    whahahaha ja dat heb ik dus ook, ik wil graag rustig kunnen zitten als ik iets ga eten en eventueel drinken, het viel mij dus ook al op bij Sail in Amsterdam, al die foodtrucks bij elkaar, heb geobserveerd, maar niks voor mij!

    X

    Liked by 1 persoon

  6. Rebbeltje zegt:

    Eten en geld horen ook niet uit de muur te komen..en bij het eerste zit ik graag…pulled pork klinkt allekker haha
    Fijn weekend

    Like

  7. Jolie zegt:

    Hmmmm, *peins*.. misschien kan Sylvia Witteman het volgende Nationaal Dictee schrijven, dan wordt dat ook ns geestig… ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  8. Plato zegt:

    Deze tekst bevestigt mijn weerzin tegen de schrijfsels van Sylvia Witteman.

    Liked by 2 people

  9. Bertie zegt:

    Sylvia moet je niet geloven, ze is er voor de humor.

    Liked by 1 persoon

  10. sjoerd zegt:

    Het eten maak ik het liefste zelf, en als ik dan toch uit moet eten, zittend met mes en vork…

    Like

  11. Monique zegt:

    Die gepimpte loempiakarren met bijbehorende gepimpte prijs heb ik weinig mee. Maar. .. een van de weinige foodtrucks bij mij, Kitecity, het toch wel zulk fantastisch eten! Daar kan menig restaurant iets van leren. Dan ga ik graag met mijn billen in het zand zitten en geniet! https://www.tripadvisor.co.nz/ShowUserReviews-g147268-d6436898-r200533270-Kite_City-Kralendijk_Bonaire.html

    Like

  12. hanry zegt:

    Och, het maakt mij niet veel uit of ik zit of sta of loop bij het eten.
    Maar voor een beetje rust is zitten wel handig ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  13. Op straat eten. Heerlijk… maar alleen aan een hele lange tafel. Met veel mensen en veel getater. Een ****sterren straat zeg maar.

    Liked by 1 persoon

  14. Suskeblogt zegt:

    Zittend of staand eten maakt me niets uit. Ik sta ook veel recht in de keuken terwijl ik eet. Wel ben ik tegen veel geld betalen voor eten dat de prijs niet waard is ook al is dat varkentje zingend geslacht.

    Liked by 1 persoon

  15. meninggever zegt:

    Nee, staand eten is niets. Nou ja een broodje haring of zo, maar echt even relaxed op een terrasje genieten van een consumptie, dat doe je zittend…beter voor de spijsvertering ook…

    Like

Geef een reactie

