Sinterklaas 2015

Hoor de wind waait door de bomen,
en de molens ver op zee,
Sinterklaas is weer gekomen,
nam zijn groene Pietje mee.

’t Was wel even manoeuvreren
om de zonnepanelen heen,
maar de schoorsteen is nu schoner
tot opluchting van menigeen.

http://www.waddenvereniging.nl/blogs/arjan/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Kinderen, persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Sinterklaas 2015

  1. Hillechien zegt:

    Hahaha

    Liked by 1 persoon

  2. Een sint met een groen pietje moet dringend naar de dokter!

    Liked by 1 persoon

  3. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    een mooi Sinterklaas gedicht
    ook de gaskraan wat meer dicht
    maar we worden wel weer door het Haagse Pluche
    op ander wijze opgelicht
    sprookje door geprikt

    nog donkere groet

    Liked by 1 persoon

  4. gewoonanneke zegt:

    Wat een mooi Sinterklaas verhaal over de gaswinning. En natuurlijk een mooi gedicht 😄

    Like

  5. Bert zegt:

    Rob, goedemorgen , Sinterklaas zal wel blijven komen, dat is goed voor de economie. Zwarte Piet
    Wordt daarvoor geofferd , valt buiten iedere CAO. IEDEREEN is tevreden met een Sint als Zzp er.
    Hij doet het voortaan alleen. Maar er komt een tijd dan moet de Sint zijn tabberd kwijt of zijn mijter, of zijn staf dan word ook hij ontkleed.
    Maar je gedicht, Rob, is fraai.
    Bert

    ,

    Liked by 1 persoon

  6. bloggersterk zegt:

    Nog wel even de roet van de zonnepanelen vegen, dat scheelt ook weer. Talent Rob!

    Liked by 1 persoon

  7. Lewies Mymer zegt:

    Groene Piet, kostelik!

    Liked by 1 persoon

  8. Blewbird zegt:

    De dagen van het sinterklaasfeest zijn geteld. De geloofwaardigheid van NL in Europa komt er ernstig door in het gedrang. En in Spanje kennen ze die oude baardmans niet eens:-).

    Liked by 1 persoon

  9. Rebbeltje zegt:

    Ook een manier…en de linken die je hier allemaal voor krijgt
    om te lachen 😉

    Liked by 1 persoon

  10. Bertie zegt:

    Oefen je voor Dichter van het Sinterklaasfeest Rob ? 🙂
    Het logje van de Waddenvereniging is het overdenken waard maar ik weet nog niet wat ik er van vind 😉

    Liked by 1 persoon

  11. realjager zegt:

    Een sint met groene pieten dus en niet zwarte! 🙂

    Liked by 1 persoon

  12. sjoerd zegt:

    Je moet met je tijd mee gaan…

    Liked by 1 persoon

  13. rietepietz zegt:

    Whahaha, dat groene Pietje begrijp ik wel, met deze storm op zee is de hel, dan zie je groén van zeeziekte, óók de zwarte Piet dus!
    Ik denk trouwens dat men beter meer werk kan maken van zonnepanelen ,wáár dat maar mogelijk is, dan geld steken in windmolens.

    Liked by 1 persoon

  14. Dick zegt:

    Ik vermoed dat die Pieterman over een jaar of tien wel een nieuwe en een algemeen acceptabeler vorm gevonden zal hebben.
    Ik vrees dat het heel wat langer gaat duren voor onze omgang met de aarde en het milieu op het goede spoor zit.

    Liked by 1 persoon

  15. meninggever zegt:

    De wind waait vooral door de wieken van die vreselijke verzinsels van groen Nederland. Wel eens vlakbij gestaan? Het fluiten van die wieken is een ellende. Groene pietjes? Schande! Lekker roetzwart is de norm. Althans voor 85% van de Nederlandse bevolking. Kortom, dat gedicht kon beter, veel beter…:)

    Like

  16. hanry zegt:

    Dat is een leuk gedichtje

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

